S-tog motorvogn. 1. levering. 4 banemotorer á 120 kW (163 hk). Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, spænding 65 volt, til belysning og styrestrøm til halvtog. Nødbelysningsbatteri, spænding 24 volt. Elektriske varmeapparater (1.500 V.). Elektriske slutsignaler. Vandkloset. Efter ombygning kun 61 pladser.

Bygget af A/S Frichs Maskinfabrik og Kedelsmedie, Århus, Danmark i 1934. Byggenummer 182.
Nummer 525 indtil 1941. Toilet fjernet 1936/37. Ombygget 1945 med bredere indgangsperroner. Udrangeret 1969. Afbrændt 10/3-70 på Cvk Kh.

Længde:
20,2 m.
Vægt:
51 tons
Effekt:
4x120 kW
Hastighed:
90 km/h
Byggenr.:
182
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
0
Pladser 2. kl:
76
Radiostyrede tog til Thisted
Radiostyrede tog til Thisted
I slutningen af 1980erne eksperimenterede DSB med radiostyring af tog og der blev bygget en forsøgsstrækning ved Grønttorvet i København. Jan Eriksen var med på en af prøveturene og fortæller i denne artikel om systemet.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB MM 725 blev bygget af Frichs i 1934






Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen