S-tog motorvogn. 1. levering. 4 banemotorer á 120 kW (163 hk). Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, spænding 65 volt, til belysning og styrestrøm til halvtog. Nødbelysningsbatteri, spænding 24 volt. Elektriske varmeapparater (1.500 V.). Elektriske slutsignaler. Vandkloset. Efter ombygning kun 61 pladser.

Bygget af A/S Frichs Maskinfabrik og Kedelsmedie, Århus, Danmark i 1934. Byggenummer 184.
Nummer 527 indtil 1941. Toilet fjernet 1936/37. Ombygget 1945 med bredere indgangsperroner. Udrangeret 1969. Afbrændt 7/1-69 på Cvk Kh.

Længde:
20,2 m.
Vægt:
51 tons
Effekt:
4x120 kW
Hastighed:
90 km/h
Byggenr.:
184
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
0
Pladser 2. kl:
76
Motordriftens indførelse ved DSB
Motordriftens indførelse ved DSB
I Vingehjulet 1951 nr. 2 har vi fundet denne artikel, der beskriver nogle af de genvordigheder, DSB havde med den første motorvogn ´Hønen´ i 1923 til MR-vognene der blev bygget af A/S Frichs og A/S Scandia i fællesskab.


 Læs artiklen 
3 flyttefirma tilbud
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB MM 727 blev bygget af Frichs i 1934






Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen