S-tog motorvogn. 3. og 4. levering. 4 banemotorer á 120 kW (163 hk). Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, spænding 65 volt, til belysning og styrestrøm til halvtog. Nødbelysningsbatteri, spænding 24 volt. Elektriske varmeapparater (1.500 V.). Elektriske slutsignaler.

Bygget af A/S Frichs Maskinfabrik og Kedelsmedie, Århus, Danmark i 1950. Byggenummer 386.
Udrangeret 1976. Ophugget 1977 i Odense af H.I.Hansen.

Længde:
20,2 m.
Vægt:
45 tons
Effekt:
4x120 kW
Hastighed:
90 km/h
Byggenr.:
386
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
0
Pladser 2. kl:
66
Struers lokomotiver 1890-1960
Struers lokomotiver 1890-1960
Fhv. trafikinspektør Georg A. Wienecke skrev op gennem 1990´erne i alt 34 afsnit om Struers lokomotiver. Wiencke var ikke den mest strukturerede person og han afsporede hele tiden med spændende anekdoter og oplysninger fra resten af Jylland.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB MM 772 blev bygget af Frichs i 1950






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen