S-tog motorvogn. 3. og 4. levering. 4 banemotorer á 120 kW (163 hk). Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, spænding 65 volt, til belysning og styrestrøm til halvtog. Nødbelysningsbatteri, spænding 24 volt. Elektriske varmeapparater (1.500 V.). Elektriske slutsignaler.

Bygget af A/S Frichs Maskinfabrik og Kedelsmedie, Århus, Danmark i 1952. Byggenummer 442.
Forreste pantograf afmonteret 1961. 1976 til renovering hos Scandia. Kørte 6/7-78 sidste 1. generations S-tog på linie F. Udrangeret 1978 og hensat i Enghave. Hensat 25/6-80 i Frederikssund. 1981 til Struer. Ophugget 1981.

Længde:
20,2 m.
Vægt:
45 tons
Effekt:
4x120 kW
Hastighed:
90 km/h
Byggenr.:
442
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
0
Pladser 2. kl:
66
3 advokat tilbud

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB MM 798 blev bygget af Frichs i 1952






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen