Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1966 - 1980
Oliekompagniet Rhenania A/S
(Retur til oversigt)
Hjemsted København K. Senere forkortet til ORA. Se også Rhenania før 1966. 1974/77 til Texaco.(Retur til oversigt)
Nummer | Fabrikat | År | Længde | Afstand | Noter |
070 1 801 | Scandia | 1942 | 8,46 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503801. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,8 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Benzin, benzol, petroleum, mineralske og vegetabilske olier (herunder også smøreolier). 1974/77 til Texaco 0701801. |
070 1 802 | Scandia | 1942 | 8,46 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503802. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftledning. Skruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres: Benzin, benzol, petroleum, mineralske og vegetabilske olier (herunder også smøreolier). 1974/77 til Texaco 0701802. |
070 1 803 | Scandia | 1942 | 8,46 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503803. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftledning. Skruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres: Benzin, benzol, petroleum, mineralske og vegetabilske olier (herunder også smøreolier). 1974/77 til Texaco 0701803. |
070 1 804 | Scandia | 1943 | 8,46 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503804. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Benzin, benzol, petroleum, mineralske og vegetabilske olier (herunder også smøreolier). 1974/77 til Texaco 0701804. |
070 1 805 | Scandia | 1943 | 8,46 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503805. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,3 tons. Trykluftledning. Skruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres: Benzin, benzol, petroleum, mineralske og vegetabilske olier (herunder også smøreolier). 1974/77 til Texaco 0701805. |
070 1 806 | Scandia | 1944 | 8,46 m. | 5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503806. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,5 tons. Trykluftledning. Skruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Benzin, benzol, petroleum, mineralske og vegetabilske olier (herunder også smøreolier). Udrangeret 1976 og hensat hos Scandia. Solgt 19xx til DJK som ZE 503 806. |
070 1 807 | Scandia | 1944 | 8,46 m. | 5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503807. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,1 tons. Trykluftledning. Skruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Benzin, benzol, petroleum, mineralske og vegetabilske olier (herunder også smøreolier). 1974/77 til Texaco 0701807. |
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Ingeniøren
Politiet øger overvågning: Udvider med 200 nye nummerpladescannere
Teknisk fejl lukker luftrummet i det sydlige Norge
Eksperter dumper jysk vejprojekt til en halv milliard: »Det er en meget dårlig forretning«
Blogindlæg: Forvirret? Nu bygger Tesla både en robottaxi og en billigbil
Rederi bruger milliarder på nye skibspropeller: Skal spare massivt på CO2-udledning