DSB Maskintjenesten
(Retur til oversigt)
København. Se også DSB Maskintjenesten efter 1980.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
078 9 600Scandia19479 m.5 m.Oml. 1980 fra Tjenestegodsvogn 945 0 600. Beholdervogn. 80 km/t. 2 x 5,5 m³. Tara 10,8 tons. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Bremsesand fra Tyskland. Oml. 1984 til Tjenestevogn 905 5 600.
078 9 601Scandia19479 m.5 m.Oml. 1979 fra Tjenestegodsvogn 945 0 601. Beholdervogn. 80 km/t. 2 x 5,5 m³. Tara 10,8 tons. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Bremsesand fra Tyskland. Oml. 1984 til Tjenestevogn 905 5 601.
078 9 602Scandia19439 m.5 m.Oml. 1980 fra Tjenestegodsvogn 945 0 602. Beholdervogn. 80 km/t. 2 x 5,5 m³. Tara 10,8 tons. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Bremsesand fra Tyskland. Oml. 1984 til Tjenestevogn 905 5 602.
078 9 603Scandia19479 m.5 m.Oml. 1979 fra Tjenestegodsvogn 945 0 603. Beholdervogn. 80 km/t. 2 x 5,5 m³. Tara 10,9 tons. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Bremsesand fra Tyskland. Oml. 1984 til Tjenestevogn 905 5 603.
078 9 604Scandia19489 m.5 m.Oml. 1980 fra Tjenestegodsvogn 945 0 604. Beholdervogn. 80 km/t. 2 x 5,5 m³. Tara 10,4 tons. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Bremsesand fra Tyskland. Oml. 1984 til Tjenestevogn 905 5 604.
078 9 605Scandia19479 m.5 m.Oml. 1979 fra Tjenestegodsvogn 945 0 605. Beholdervogn. 80 km/t. 2 x 5,5 m³. Tara 10,5 tons. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Bremsesand fra Tyskland. Oml. 1984 til Tjenestevogn 905 5 605.
DSB ME 33

Jernbanebøger

S-Banen 1934-2009
S-Banen 1934-2009
Pris 401,- kr.
 Læs mere 
Hvad er det?
Hvad er det?
Her er en lille samling på 28 jernbanebilleder optaget gennem de seneste 30 år og spørgsmålet er nu, hvad de forestiller? Forhåbentlig kan nogle af Jernbanen.dk´s jernbanekyndige læsere identificere nogle af motiverne.


 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB Maskintjenesten






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen