Design af venstresporssignaler

af Jens H. Bondesen, 8/10 2013, 22:38 (3853 dage siden) @ Erik Olsen
redigeret af Jens H. Bondesen, 8/10 2013, 23:12

Jens, hvad skulle årsagen være til at man anlagde netop to VM (hvis nogen) mellem nabostationer?

Hej Erik,

Årsagen ligger nok mere i en valgt løsning end i et regulært ønske om at der altid skulle være to.

Som Jens V og Mikael har skrevet er VM-signalerne etableret i forbindelse med såkaldte VM-stationer, hvor der foruden de 4 blokhytter er et egentligt relæhus med diverse strømløb og ikke mindst fjernstyringsudstyr.
Mange af VM-stationerne har haft sidespor og nogle muligvis også sporforbindelser mellem hovedsporene ("indkørselssignalerne" har så været benævnt VM/DS hhv. AM/DS).
Er det svar nok?

Mere om VM-stationer kan læses i DSB Elektriske sikrings- og teleanlæg side 2021. Den ligger på www.rundremisen.dk, hvor det er side 173 i pdf'en.

Tilføjelse: Se også indlæg nedenfor mht. Langeskov, hvor der kun var to VM/DS-signaler.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak