Avatar

Munkebjergby - sidespor

af Morten Flindt Larsen, København K, 14/5 2017, 08:19 (2539 dage siden) @ UTJ


Døjringe station.

Sidesporet til Døjringe Grusgrav (DSB) udgik fra 1903-1906 fra Døjringe station, derefter fra fri bane (stationsgrænsen bare flyttet eller nyt spor?). Sporet eksisterede til 1931, ikke benyttet efter 1923.

Dybendal - privat
For 'A/S Midtsjællands Skærvefabrik' ibrugtaget 31.12.1915, fra 28.08.1919 for 'A/S Midt-
sjællands Skærvefabrik' (Tømrermester N.P.Nielsen, fra . .19 for 'A/S Midtsjællands
Skærvefabrik' (Tømrermester N.P.Hansen), tilslutningssporskiftet blev flyttet i 1923/24,
fra 16.11.1925 for 'A/S Midtsjællands Skærvefabrik' (Tømrermester I.M.Jacobsen)' og 'A/S
Record', fra 1928/29 for 'Vestsjællands Skærvefabrik', nedlagt 1930, sporet taget op i
august 1930(?). Sporet blev benyttet 1916-20 og periodisk 1920-26 hvorefter det blev af-
brudt. Sporskifte indlagdes atter i 1928/29. Sidesporet var dog hele tiden optaget i
tjenestekøreplanen indtil persontrafikkens ophør på banen i 1933.

Munkebjergby Stengrav - DSB
Sidespor til DSB stengrav der kunne medafbenyttes af:
'Korsør Stenforretning' 05.05.1920-26.09.1949, med egen rangermaskine 19 -19 .

Munkebjergby station

Med alt muligt forbehold for fejl og misforståelser.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak