B45 - Et mysterium. Ihvertfald for mig

af Bjarne Knudsen @, 2/5 2024, 22:00 (17 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Jeg tvivler rigtig meget.
Allerede dengang gik man meget op i Politireglementets regler.
Har set sager hvor et loko har kørt få km efter forfald og de røg op i systemet.
Havde loko været slukket af var der intet at gøre.
Loko kører jo rigtig under damp og ser fin ud.
I dette tilfælde blev loko hensat og en foreslået nødtørftig reparation ikke gennemført og helt udrangeret før 3 års fristen overhovedet var indtruffet p.g.a. dårlig stand.
Det harmonerer ikke med lokomotivets stand og udseende på filmen.
Kan der være fiflet med tidspunktet for filmen ?
Reglen der også dengang håndhævedes var at var loko i togtjeneste ved forfaldstidspunktet måtte det køre turen færdig til hjemstedsdepotet og straks slukkes af. Og afslukket ja så var det en S rep hvis det skulle opfyres igen. Galdt også for varmemaskiner.
Var det ikke i tjeneste men opfyret skulle det afslukkes inden døgnskiftet.
Var det kold regnes det for hensat fra midnat på forfaldsdagen.
I øvrigt mærkeligt at loko hørte under Msek4 og skulle så pludselig befinde sig i bedste velgående på Fyn som hører under Ming2 i Fa.
Et eller andet hænger ikke sammen med de faktiske forhold.

Bjarne


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak