I min jagt efter oplysninger om det jernbanespor, som Guldvang i industribanebogen på side 109 har tegnet ind mellem Løkken station og molen på Løkken strand og som efter Guldvangs note eksisterede 1926-1927, stødte jeg på dette speciale, udgivet 2009, om Hjørring-Løkken-Aabybro Jernbane.
http://sprogbiblioteket.au.dk/fileadmin/www.nobel.bibliotek.au.dk/linksamling/Historie/...
Så vidt jeg kan se, har specialet ikke tidligere være omtalt på jernbanen.dk?
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort
---------------------
(...)
Så vidt jeg kan se, har specialet ikke tidligere være omtalt på jernbanen.dk?
(...)
... og som jeg umiddelbart ser det, er min HLA-side vist det, der er kopieret mest fra (tæt på 30 gange).
OK, -- Poul Wilhelmsen fik i sin tid tilladelse til at kopiere fra siden -den sag er i orden- men jeg skulle tage meget fejl, om der ikke også var det forbehold, at det skulle være med navns nævnelse ved de enkelte illustrationer eller -i det mindste- på samme måde, som ved alle andre illustrationer (og det er vel både almindelig praksis og den mindste høflighed, der kan vises).
Som jeg ser det, er mit navn ikke nævnt nogen steder.
--------------
Herligt at konstatere, at ens frembringelser kan bruges til noget, men pudsigt at det dog ikke er værd at nævne materialets oprindelse nogetsteds - i det mindste kan jeg ikke finde det i værkets kilde- og litteraturfortegnelser ! ! ! ! ! ! !
Erik V. Pedersen,
http://evp.dk/index.php?page=1---stationerne-hjorring-lokken
.