Uret ligger klar i holderen
Men ellers ligner det ikke heeelt det vi kender...
Førerpladsen i en 'exot' som svenskerne siger.
Vi er i Nyborg, foran tog 5 og fotografen er James Steffensen. Arkivet med negativet er DMJK's.
-S
Men ellers ligner det ikke heeelt det vi kender...
Førerpladsen i en 'exot' som svenskerne siger.
Vi er i Nyborg, foran tog 5 og fotografen er James Steffensen. Arkivet med negativet er DMJK's.
-S
af Poul Andersen, 24/3 2017, 21:09 (2590 dage siden) @ Søren fra KM
Og førerpladsen er på MY 1201 eller 1202.
Mvh.
Poul.
af esni, Frederikssund, 24/3 2017, 21:11 (2590 dage siden) @ Søren fra KM
Men ellers ligner det ikke heeelt det vi kender...
Førerpladsen i en 'exot' som svenskerne siger.
Vi er i Nyborg, foran tog 5 og fotografen er James Steffensen. Arkivet med negativet er DMJK's.
-S
Dieselelektrisk lokomotiv på grund af det store amperemeter midt i synsfeltet
'Rundt' frontvindue
Ingen GM controller at se
MY1201 eller 1202?
af Søren fra KM , 24/3 2017, 21:22 (2590 dage siden) @ esni
1201 og datoen er 4/10-1957.
-S
af Hans-Henrik Landsvig , Amagerbro, 24/3 2017, 22:21 (2590 dage siden) @ Søren fra KM
redigeret af Hans-Henrik Landsvig, 24/3 2017, 23:00
1201 og datoen er 4/10-1957.
-S
Og nu skal Steffensen nok se og få flyttet sig i en fart, så lokomotivføreren kan komme til.
Klokken på uret er 8.21, eller deromkring.
Jeg har kun tjenestekøreplanen fra året før - 1956 - men her skal Tog 5 afgå fra Nyborg H (der er ingen færgeforbindelse) klokken 8.23.
På Fyn standser toget i Odense, Tommerup og Middelfart, inden det fortsætter mod Ålborg.
Togart: MY 350. Største tilladte hastighed 100 km/t. Toget løber dagligt.
Mon det var meget anderledes i 1957?
Publikumskøreplanen for 1958-59 siger afgang fra Nyborg H 8.22.
Dagen var en fredag, og ifølge Togplan 6 fra 1957 (tak til rundremisen.dk) har 1201 en ECO, tre CM og en AC i krogen.
Nyborg H har reserveret en kupé på første og en på anden klasse til kvinder med små børn.
Jeg hører højttalerudkaldet for mit indre øre......
Med venlig hilsen
Hans-Henrik Landsvig
af Georg Schmidt, 25/3 2017, 00:16 (2590 dage siden) @ Hans-Henrik Landsvig
MY Plan A: Tog 5 afg. Nyborg 8.23 til Aalborg ank. 13.20 med omløb i Aarhus. Retur til Aarhus med 962 og videre med 84/2084 til Nyborg ank 23.28. Derefter klar til en ny omgang Aalborg med ilgodstog 2087 afg. Nyborg 1.05 og Aalborg ank. 7.57.
Havde det været søndag havde den stået på tog 13 til Padborg for at hente tog 36 Nord-Express tilbage til Nyborg Færge.
af Søren fra KM , 25/3 2017, 08:03 (2589 dage siden) @ Georg Schmidt
Tog 5 , Nyborg H, klokken ca 8:10 den 4/10-1957
Steffensen foto i DMJKs arkiv.
-S
af Hans-Henrik Landsvig , Amagerbro, 25/3 2017, 10:45 (2589 dage siden) @ Søren fra KM
Tog 5 , Nyborg H, klokken ca 8:10 den 4/10-1957
Steffensen foto i DMJKs arkiv.
-S
Herligt billede.
Jeg noterer, at der kun er tre personvogne, og at den første efter pakvognen ligner en AC. Første klasse skulle ifølge Togplan 6 være bagest, og der skulle have været tre CM før AC-vognen.
Naturligvis blev Togplan 6 ikke fulgt slavisk, men var det almindeligt dengang at lave så meget om på oprangeringerne?
Med venlig hilsen
Hans-Henrik Landsvig
af Thomas Boberg Nielsen , Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 25/3 2017, 09:54 (2589 dage siden) @ Hans-Henrik Landsvig
1201 og datoen er 4/10-1957.
-S
Og nu skal Steffensen nok se og få flyttet sig i en fart, så lokomotivføreren kan komme til.Klokken på uret er 8.21, eller deromkring.
Jeg har kun tjenestekøreplanen fra året før - 1956 - men her skal Tog 5 afgå fra Nyborg H (der er ingen færgeforbindelse) klokken 8.23.
På Fyn standser toget i Odense, Tommerup og Middelfart, inden det fortsætter mod Ålborg.
Togart: MY 350. Største tilladte hastighed 100 km/t. Toget løber dagligt.
Mon det var meget anderledes i 1957?
Kære Hans-Henrik
Det var det ikke - tog 5 skulle også i køreplanen 1957-1958 afgå fra Nyborg kl. 8.23.
Klik på billedet for højere opløsning.
Bedste hilsner
Thomas
Uddrag af Tjenestekøreplan II gyldig fra 2. juni 1957 og frem til sommerkøreplanen 1958. Klik på billedet for højere opløsning. Arkiv: Danmarks Jernbanemuseum/Thomas Boberg Nielsen.