Bygget af Zypen 1912. Ombygget 1938 fra IKF 4627. Oml. 1941 til IKT 24627.

Akselafstand:
4,5 m.
Længde:
9,22 m.
Bundflade:
12,6 m²
 
   
Tara:
15,6 tons
Last:
7,5 tons
 
   
 
   
Vigerslevulykken
Vigerslevulykken
Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.
 Læs artiklen 
DSB MH 202
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB IKT 4627






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen