NSB VI 11
NSB VI 11 blev bygget af Beyer i 1875. Byggenummer 1519.
1.067 mm. 2B-T2-koblet damplokomotiv til Støren-Aamotbanen Syd. Navngivet Pallas. Kostede 28.800,- kr. Længde 7,5 m. Tjenestevægt 21,1 tons. Vand 1,9 tons. Kul 0,6 tons. 55 km/t. I drift 1877. Udrangeret 1923.
Link til Beyer, Peacock & Co., Manchester, England
Ingeniøren
Blogindlæg: Hvorfor pokker er det så dyrt at bygge ny jernbane?
Politiet øger overvågning: Udvider med 200 nye nummerpladescannere
Teknisk fejl lukker luftrummet i det sydlige Norge
Eksperter dumper jysk vejprojekt til en halv milliard: »Det er en meget dårlig forretning«
Blogindlæg: Forvirret? Nu bygger Tesla både en robottaxi og en billigbil