Jørgensen lok
Jørgensen lok blev bygget af Jung i 1914. Byggenummer 2187.
750 mm B-koblet damplokomotiv leveret via Paul Cohrt til entreprenørerne Christian & M. C. Jørgensen, Ulstrup. Heusinger styring. Kedeltryk 12 atm. Tjenestevægt 8,9 tons.
1914-18: Mergeltransporter fra Ulstrup Mergelleje for Bjerring og Omegns Mergelselskab for Christian & M. C. Jørgensen, Ulstrup.
1918-20: Hensat i Ulstrup for Bjerring og Omegns Mergelselskab.
1920-22: Anlæg af Midtbanen ved Skibby for Petri & Haugsted.
1922-23: Anlæg af Midtbanen ved Skibby for Martilius Pedersen.
1924-25: Mergelkørsel fra Norsminde Mergelleje for Hads-Ning Herreds Mergelselskab for Wright, Thomsen & Kier.
1926: Anlæg af andetspor ved Horsens for Wright, Thomsen & Kier.
1930-36: Mergeltransporter fra Dybvad Mergelleje for Østvendsyssel Mergelselskab for Winkel & Johansen.
1940: Anlæg af Hørsholmvejen for Wright, Thomsen & Kier.
1941-43: Anlæg af Kalvebodinddæmningen for Rasmussen & Schiøtz.
1943: Overjords- og brunkulstransporter i Statens Brunkulsleje 181 d, Søby I for Wright, Thomsen & Kier og Melchior & Voltenen.
194x-57: Hensat på Wright, Thomsen & Kier´s oplagsplads i Brabrand.
1957: Ophugget.
Link til Arnold Jung Lokomotivfabrik GmbH, Jungenthal, Kirchen an der Sieg, Tyskland
Ingeniøren
Blogindlæg: Hvorfor pokker er det så dyrt at bygge ny jernbane?
Politiet øger overvågning: Udvider med 200 nye nummerpladescannere
Teknisk fejl lukker luftrummet i det sydlige Norge
Eksperter dumper jysk vejprojekt til en halv milliard: »Det er en meget dårlig forretning«
Blogindlæg: Forvirret? Nu bygger Tesla både en robottaxi og en billigbil