DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966


Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Rosenberg, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning. Højtryksvarmeapparater. Fra ca 1944 lavtryksvarmeapparater system Pintsch. 2 toiletter. 2522 og 2526: Tara 31,3 tons.

Bygget af Scandia 1902. Ombygget 1942 fra CO 2522. Trykluftbremse fra 1943. Udrangeret 9/11-66.

Længde:
19,38 m.
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
 
Taravægt:
30,7 tons
Bogietapafs.:
13 m.
Kupeer:
2
Pladser 2. kl.:
80
Antal:
9 stk.
Akselafstand:
2,1 m.
Beklædning:
Plade
Hastighed:
100 km/h
DSB ME 1532
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924

Ved Lollandsbanens 50 års jubilæum i 1924 udgav banen denne bog på 110 sider, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1874 til 1924. Teksten er konverteret til HTML.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak