DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
DSB EG 1724
(Retur til oversigt)Rejsegodsvogn med jernbanegodsrum, kedelrum. Bremserum med skruebremse. Varmekedel til togopvarmning (fjernet før 1913). Vakuumbremse. Olielamper. Dampvarmeapparat i bremsekupe.
Bygget af Lauenstein 1870. Elektriske lamper fra 1913. Kedel fjernet 1914. Ombygget 1925 af Cvk Kh til Hjælpevogn B 6.
Oml. 1893 fra: DSB/S Fb 456.
Længde:
8,49 m.
Akselafstand:
4,27 m.
Last:
6 tons
Taravægt:
9,6 tons
Jernbanen.dk forum
Ingeniøren
Det går godt, men manglende elnet kan bremse udrulning af store ellastbiler
Dubai vil bygge verdens største lufthavn: tre gange Heathrows kapacitet
Tesla er skubbet af pinden som Danmarks mest solgte elbil
Hyperladning: Batteriudvikler løser et af elbilernes største problemer
Jernbanebom går ikke ned: Toget sniger sig forbi med hylende horn, mens beboerne dirigerer trafikken