DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941


Toilet. Dampopvarmning. Vakuumbremse. Skruebremse. Elektrisk belysning.

Bygget af Scandia 1902. Ombygget 1934 af Cvk Kh til fællesklasse med lavryggede lædersæder og 83 pladser. Omlitreret 1941 til CO 2522.

Længde:
19,4 m.
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
 
Taravægt:
28,4 tons
Bogietapafs.:
13 m.
Kupeer:
2
Pladser 2. kl.:
 
Antal:
6 stk.
Akselafstand:
2,1 m.
Beklædning:
 
Pladser 3. kl.:
86
 
   
Nørre Smedeby skærvefabrik A/S
Nørre Smedeby skærvefabrik A/S

Her er historien om aktieselskabet Stenbrud & Skærvefabrik Nørre Smedeby med firmaets aktiviteter i både Smedeby og Fladbjerg. Skærvefabrikken ejede gennem tiden adskillige både damp- og motorlokomotiver i såvel smalsporede som normalsporede udgaver.

Læs mere

Jernbanebøger

Københavns Hovedbanegård 1969

Københavns Hovedbanegård 1969. Pris 170 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak