DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
DSB CO 2505
(Retur til oversigt)Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Rosenberg, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning. Højtryksvarmeapparater. Fra ca 1944 lavtryksvarmeapparater system Pintsch. 2 toiletter. 2522 og 2526: Tara 31,3 tons.
Bygget af Scandia 1902. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch fra 1941. Udrangeret 4/3-66.
Oml. 1941 fra: DSB CL 735.
Længde:
19,38 m.
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
30,7 tons
Bogietapafs.:
13 m.
Kupeer:
2
Pladser 2. kl.:
80
Antal:
9 stk.
Signalposten
Ingeniøren
Det går godt, men manglende elnet kan bremse udrulning af store ellastbiler
Dubai vil bygge verdens største lufthavn: tre gange Heathrows kapacitet
Tesla er skubbet af pinden som Danmarks mest solgte elbil
Hyperladning: Batteriudvikler løser et af elbilernes største problemer
Jernbanebom går ikke ned: Toget sniger sig forbi med hylende horn, mens beboerne dirigerer trafikken