DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
DSB CU 4154
(Retur til oversigt)Alle vogne havde trykluftbremse senest 1944. Skruebremse. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch eller Westinghouse. Toilet.
Bygget af Scandia 1921. Trykluftbremse fra 1943. Udlejet vinteren 1946/47 til Holland. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt fra 1953. Ombygget 1957 med togførerkupe og 32 pl. Udrangeret 30/9-66.
Oml. 1941 fra: DSB CC 10855.
Længde:
14,4 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
18,4 tons
Akselafstand:
9 m.
Kupeer:
6
Pladser 2. kl.:
48
Antal:
75 stk.
Signalposten
Ingeniøren
Det går godt, men manglende elnet kan bremse udrulning af store ellastbiler
Dubai vil bygge verdens største lufthavn: tre gange Heathrows kapacitet
Tesla er skubbet af pinden som Danmarks mest solgte elbil
Hyperladning: Batteriudvikler løser et af elbilernes største problemer
Jernbanebom går ikke ned: Toget sniger sig forbi med hylende horn, mens beboerne dirigerer trafikken