SJS - Det Sjællandske Jernbaneselskab
Rejsegodsvogn. 3-akslet. Akselafstand 3,02+3,02 m. Dampkedel til togopvarmning (fjernet før 1890 og erstattet med varmeledning). Togfører- og Bremsekupe med skruebremse i indbygget højt bremsehus. Vakuumbremse (1886). Rum til togsmedens redskaber samt til transport af hunde. Last 10 tons.
Længde:
10,88 m.
Akselafstand:
6,04 m.
Taravægt:
14,9 tons
Antal:
11 stk.
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
Fc 475 | Breslau | 1885 | 1893 til DSB EA 1552. | |
Fc 476 | Breslau | 1885 | 1893 til DSB EA 1553. | |
Fc 477 | Breslau | 1885 | 1893 til DSB EA 1554. | |
Fc 478 | Breslau | 1884 | 1893 til DSB EA 1555. | |
Fc 479 | Breslau | 1884 | 1893 til DSB EA 1556. | |
Fc 480 | Breslau | 1884 | 1893 til DSB EA 1557. | |
Fc 494 | Breslau | 1884 | 1893 til DSB EA 1558. | |
Fc 495 | Breslau | 1884 | 1893 til DSB EA 1559. | |
Fc 496 | Breslau | 1884 | 1893 til DSB EA 1560. | |
Fc 499 | Scandia | 1886 | Dampkedel til togopvarmning. 1893 til DSB EA 1561. | |
Fc 500 | Scandia | 1886 | Dampkedel til togopvarmning. 1893 til DSB EA 1562. |
Ingeniøren
Hyperladning: Batteriudvikler løser et af elbilernes største problemer
Jernbanebom går ikke ned: Toget sniger sig forbi med hylende horn, mens beboerne dirigerer trafikken
Nyt tunnelrør slår motorvej over Limfjorden: »Samfundet står rigere tilbage«
Elektriske fly kan give ny næring til verdens lufttrafik
Fremtidens lastbiler: Skal 'tanken' være batterier eller brint?
Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924
Her er tekst og billeder fra jubilæumsskriftet "Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924", der fortæller om banens forhistorie, anlæggelse og første 25 år. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.
Læs mere