Citat fra: Bent Jensen Dato 11/10-23, 08:10Vil ikke bruge Google til at oversætte bruger min engelsk dansk ordbog, og jeg kender ikke ordet hood, derfor spørger jeg, vel
Bent
Kære Bent
Ja, undskyld, men nu kommer der altså et surt opstød: Hvorfor i alverden er du så aggressiv overfor låneord i det danske sprog, og hvorfor i alverden vil du ikke bruge Google - det er nemt og hurtigere, end at ulejlige vi andre her i forummet.
Og hvorfor
bruger du så ikke din "gode gamle" engelsk-dansk ordbog og slår ordet "hood" op, når du postulerer, at det er den måde, du gør tingene på? - På side 419 i Gyldendals røde Engelsk-Dansk Ordbog, 13. udgave, 3. oplag fra 2003 finder du nemlig ordet "hood", og der kunne du have læst følgende forklaring - hvis du altså havde gidet at slå det op i stedet for at brokke dig:
hood: kvarter (hvor man bor).
Desuden har du jo ovenfor fået to links til danske ordbøger, der er frit tilgængelige på nettet - og minsandten i modsætning til Gyldendals røde ordbøger gratis,og som giver en forklaring på ordet.
Jeg kan kun se dine mange indlæg om brug af låneord som brok og derfor unødvendige i dette forum.
Undskyld
mit brok og det sure opstød.
Venlige hilsner
Niels H.