Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Metrostation Havneholmen i dag
God aften i forummet.

I dag var jeg forbi byggepladsen ved den kommende  metrostation Havneholmen, og her er et par billeder.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Byggepladsen set fra hjørnet af Carsten Niebuhrs Gade og Vasbygade. Jeg har læst på metroens hjemmeside, at Fisketorvet (butikscenteret)
 skal bygges ud over stationen, så trapper og elevatorer  kommer til at ligge inde i et hus, ligesom på Frederiksberg Allé station.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Byggepladsen set fra Havneholmen mod nordvest, med 'Trafiktårnet' i baggrunden.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Udsigten fra Fisketorvets parkeringstag. I forgrunden ses den kommende Havneholmen metrostation, hvor 'hullerne' til trapper og elevatorer er
midlertidigt overdækket. I baggrunden til venstre ses metroens kontrol-og vedligeholdelsescenter ved Otto Busses Vej. Et metrotog er på vej op
ad rampen. Yderst til højre ses 'Trafiktårnet', og umiddelbart til venstre herfor byggeriet af DSBs nye værksted.

v.h.
Ottoemil
 

Metrostation Havneholmen i dag
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 12/03-23, 22:00.
Seneste redigering: 12/03-23, 22:07 af Per Holm
Forhåbentlig bliver det bedre end på Frederiksberg Allé St. hvor elevatoren befinder sig udendørs.

Kan man nå de ting man skal nå og køre tilbage igen uden at skulle klæde sig på til udendørs blæst, nedbør og isslag bliver det lidt mere "lækkert" at benytte Metroen.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Skal metroen køre ind i din dagligstue eller hvad er det du præcis mener.

Metrostation Havneholmen i dag
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 17/03-23, 09:48.
Citat fra: Anders Larsen Dato 17/03-23, 09:43Skal metroen køre ind i din dagligstue eller hvad er det du præcis mener.
Ja det ville da være fedt at have en elevator til Metroen i stuen :-)
(Med nøgle i betjeningspanelet forstår :-) )

Jeg finder selv ud.....

Metrostation Havneholmen i dag
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 17/03-23, 10:22.
Seneste redigering: 17/03-23, 10:27 af Per Holm
Citat fra: Anders Larsen Dato 17/03-23, 09:43Skal metroen køre ind i din dagligstue eller hvad er det du præcis mener.

Løsninger som Frederiksberg St. - hvis der så bare var taget hensyn også til barnevogne, kørestole og rollatorer - fungerer fint i alt vejr.

Det samme gælder til en vis grad Kgs. Nytorv, København H, Lufthavnen, Nørreport og Vanløse hvor mange af de ærinder og/eller skift som de rejsende har behov for at foretage kan foretages i ly og læ. Metroens planlæggere ved jo godt hvad kunderne har behov for, for at ville undvære bilen.

Bevares. Der er detaljer der kunne have været udført bedre, men der er tænkt i den rigtige retning.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Godaften i forummet.

I udgaven fra d. 11.10. skriver gratisavisen Københavnliv, under overskriften 'Fisketorvets udvidelse bliver markant mindre end planlagt' blandt andet: 'Man har blandt andet valgt at droppe overbygningen af den kommende Havneholmen metrostation. I stedet vil der her være et åbent område, som man også ser det på de fleste andre metroforpladser.' 

v.h.
Ottoemil

Metrostation Havneholmen i dag
Af mpp. 15/10-23, 00:48.
Man har heller ikke direkte adgang til Amagercenteret ved Amagerbro station og man står også af i blæsevejr ved Fields – i begge tilfælde uden at folk har lidt overlast. Frederiksbergcenteret har derudover også kun direkte forbindelse med rulletrapper og skal man med en elevator skal man udenfor både for adgang til centeret og skift.

Derudover er der en elendig kultur med brug af elevatorene i metroen, hvor de ofte bliver overfyldte med folk der snildt kunne tage trappen eller bliver forsinkede af at folk moser sig ind i elevatoren. Lavede man stationen sådan, at man kunne køre direkte med elevator ind i centeret (mens rulletrappen måske ville tage en my længere) ville jeg nok aktivt undgå at komme der med barnevogn da det alligevel ikke ville være til at komme til i elevatoren.

Gå op Sider:[1]

Jernbanebøger

Gearkasseknas og dieselos

Gearkasseknas og dieselos. Pris 320 kr.

Læs mere
DB Cargo

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak