Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Lint til Fyn
Gå ned Sider:[1] 2
Lint til Fyn
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 30/03-23, 23:18.
Interesant at Arrivas Lint åbenbart ikke har skydetrin. Det har Lokaltogs jo. Mon der er forskel i profil/perronopbygning imellem Sjælland og Jylland? Eller har man bare sparet den feature væk ved anskaffelsen?

Lint til Fyn
Af vestjyden. 30/03-23, 23:39.
Citat fra: Michael Deichmann Dato 30/03-23, 23:18Interesant at Arrivas Lint åbenbart ikke har skydetrin. Det har Lokaltogs jo. Mon der er forskel i profil/perronopbygning imellem Sjælland og Jylland? Eller har man bare sparet den feature væk ved anskaffelsen?

Der meddeles "pas på trinnet" i lint i Jylland. Interesant er også at lint kører længere mellem fejl end desiro.

Mvh Vestjyden

Lint til Fyn
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 31/03-23, 07:11.
Seneste redigering: 31/03-23, 07:12 af Per Holm
Jeg erindrer ikke at jeg nogensinde har haft behov for at træde på skydetrinet.

Mon ikke de fleste rejsende bare træder hen over gabet og skydetrinet blot udgør et ekstra forbrug af omkostninger til drift- og vedligehold og tid ved ankomst og afgang og et ekstra element der kan fryse fast eller gå i stykker?

Hjælper skydetrinet kørestole eller barnevogne?

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Lint til Fyn
Af Jens Hansen. 31/03-23, 07:30.
Tiltaget er formentlig for at opnå en bedre kvalitet, kører Lint bedre end Desiro? Dybest set er de vel 2 alen ud af et stykke.

JH

Lint til Fyn
Af vestjyden. 31/03-23, 07:53.
Citat fra: Jens Hansen Dato 31/03-23, 07:30Tiltaget er formentlig for at opnå en bedre kvalitet, kører Lint bedre end Desiro? Dybest set er de vel 2 alen ud af et stykke.

JH

Fra Artiklen:

"Vi glæder os enormt meget til, at de fynske passagerer nu også kan køre med vores Lint-tog. Vores forventning er, at dette initiativ over tid vil skabe en bedre punktlighed, da Lint-togene erfaringsmæssigt kører længere mellem fejl og har et andet bremsesystem end Desiro-togene. Derudover vil vi med Lint-tog på Fyn opnå en større fleksibilitet i driften, hvilket også vil komme passagererne til gavn," siger Therese Christensen, der er kommerciel chef i Arriva.

Mvh Vestjyden

Lint til Fyn
Af Krabsen. 31/03-23, 09:44.
Citat fra: Per Holm Dato 31/03-23, 07:11Jeg erindrer ikke at jeg nogensinde har haft behov for at træde på skydetrinet.

Mon ikke de fleste rejsende bare træder hen over gabet og skydetrinet blot udgør et ekstra forbrug af omkostninger til drift- og vedligehold og tid ved ankomst og afgang og et ekstra element der kan fryse fast eller gå i stykker?

Hjælper skydetrinet kørestole eller barnevogne?

Formentlig ikke, men det hjælper gangbesværede, usikre og rejsende med tung baggage..

Lint til Fyn
Af Jens Hansen. 31/03-23, 15:38.
Citat fra: vestjyden Dato 31/03-23, 07:53[quote author=Jens Hansen link=msg=7827 date=168024

Fra Artiklen:

"Vi glæder os enormt meget til, at de fynske passagerer nu også kan køre med vores Lint-tog. Vores forventning er, at dette initiativ over tid vil skabe en bedre punktlighed, da Lint-togene erfaringsmæssigt kører længere mellem fejl og har et andet bremsesystem end Desiro-togene. Derudover vil vi med Lint-tog på Fyn opnå en større fleksibilitet i driften, hvilket også vil komme passagererne til gavn," siger Therese Christensen, der er kommerciel chef i Arriva.

Det er så pressemeddelelsen, hvad siger eksperterne ved førerbordet?

JH

Lint til Fyn
Af anho. 31/03-23, 15:55.
Citat fra: Jens Hansen Dato 31/03-23, 15:38
Citat fra: vestjyden Dato 31/03-23, 07:53[quote author=Jens Hansen link=msg=7827 date=168024

Fra Artiklen:

"Vi glæder os enormt meget til, at de fynske passagerer nu også kan køre med vores Lint-tog. Vores forventning er, at dette initiativ over tid vil skabe en bedre punktlighed, da Lint-togene erfaringsmæssigt kører længere mellem fejl og har et andet bremsesystem end Desiro-togene. Derudover vil vi med Lint-tog på Fyn opnå en større fleksibilitet i driften, hvilket også vil komme passagererne til gavn," siger Therese Christensen, der er kommerciel chef i Arriva.

Det er så pressemeddelelsen, hvad siger eksperterne ved førerbordet?

JH

Alt hvad jeg har hørt siger, at Desiro'erne var yderst nedslidte da Arriva overtog dem fra DSB, og Arriva havde undladt at besigtige togene før købet.

Lint til Fyn
Af peter christensen. 31/03-23, 17:17.
Alt hvad jeg har hørt siger, at Desiro'erne var yderst nedslidte da Arriva overtog dem fra DSB, og Arriva havde undladt at besigtige togene før købet.

Måtte byderne syne Desiro'erne inden de afgav bud på trafikken?
Såfremt det var muligt at syne togsættene inden, så forekommer det da dumt ikke at bruge muligheden. Det er jo heller ikke klogt at købe en brugt bil ubeset.....

Lint til Fyn
Af banemanden. 31/03-23, 17:26.
Desiroerne er udpinte, misligholdte og slidt ned til sokkeholderne. MJBA har også deres udfordringer med de togsæt de overtog.

Lint til Fyn
Af vestjyden. 31/03-23, 17:51.
Både lint og desiro togsæt er fra 00erne og 10erne. De er vel blevet vedligeholdt lige meget begge?

Mvh Vestjyden

Lint til Fyn
Af Niels Munch. 31/03-23, 17:59.
Citat fra: vestjyden Dato 31/03-23, 17:51Både lint og desiro togsæt er fra 00erne og 10erne. De er vel blevet vedligeholdt lige meget begge?

Men af forskellige operatører.

Lint til Fyn
Af vestjyden. 31/03-23, 18:08.
Citat fra: Niels Munch Dato 31/03-23, 17:59
Citat fra: vestjyden Dato 31/03-23, 17:51Både lint og desiro togsæt er fra 00erne og 10erne. De er vel blevet vedligeholdt lige meget begge?

Men af forskellige operatører.

Så operatørene vedligeholder ikke lige meget?

Mvh Vestjyden

Lint til Fyn
Af Niels Munch. 31/03-23, 18:33.
Citat fra: vestjyden Dato 31/03-23, 18:08
Citat fra: Niels Munch Dato 31/03-23, 17:59
Citat fra: vestjyden Dato 31/03-23, 17:51Både lint og desiro togsæt er fra 00erne og 10erne. De er vel blevet vedligeholdt lige meget begge?
Men af forskellige operatører.

Så operatørene vedligeholder ikke lige meget?

Min pointe er, at der er tale om 2 togtyper, vedligeholdt på respektive operatørers værksteder. Så den "sammenligning", du er ude i, kan ikke gennemføres uden videre analyser.

Gå op Sider:[1] 2
Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964
Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964

Dette hæfte på 32 sider om Vestsallingbanen blev udgivet af Jernbanehistorisk Selskab i 1964 i anledning af banens 40 års jubilæum. I hæftet fortælles om banens forhistorie, anlæg, drift, stationer rullende materiel, nedlæggelsen osv.

Læs mere

Jernbanebøger

Holbækegnens Mergelselskab, Hannerup Mergelleje

Holbækegnens Mergelselskab, Hannerup Mergelleje. Pris 150 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak