Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Østbanens spormodernisering
Gå ned Sider: 1 ... 6 7 [8]
Citat fra: Lars Dato 13/04-24, 19:06Hvordan ser det ud mod syd?

Løber sporene sammen efter perronerne eller er der en række stopbomme?

Da stationen jo er retableret som krydsningsstation, løber sporene naturligvis sammen efter perronerne og den nærliggende overkørsel 71 for Rejnstrupvej.

M.v.h.
Niels

Ja det er uheldigt at hverken tog eller bus mod næstved kan tilgås fra Stubberup, men at rejsende skal bruge tid på at komme rundt om jernbaneoverskæringen.

Så det er en ommer og fejlen var ikke sket hvis lokaltog havde spurgt dem der bor ved stationen  :'( med venlig hilsen Jens

Østbanens spormodernisering
Af Lars. 14/04-24, 12:07.
Citat fra: Niels Munch Dato 13/04-24, 19:23
Citat fra: Lars Dato 13/04-24, 19:06Hvordan ser det ud mod syd?

Løber sporene sammen efter perronerne eller er der en række stopbomme?

Da stationen jo er retableret som krydsningsstation, løber sporene naturligvis sammen efter perronerne og den nærliggende overkørsel 71 for Rejnstrupvej.

M.v.h.
Niels

Ok, så er det bare mig, der er fatsvag.

Jeg havde fået den opfattelse, at stationen var endestation.

Mvh.
Lars

Citat fra: Lars Dato 14/04-24, 12:07Jeg havde fået den opfattelse, at stationen var endestation.

Det er under spormoderniseringens etape 3, at man flytter en endestation, nemlig Rødvig Station.

M.v.h.
Niels

Gå op Sider: 1 ... 6 7 [8]
Skagensbanen 1890 - 1965
Skagensbanen 1890 - 1965

I 1965 kunne Skagensbanen fejre 75 års jubilæum og i den anledning udgav Jernbane-historisk Selskab dette hæfte. Heri fortælles grundigt om Skagensbanens første 75 år, hvor banen bl.a. blev ombygget fra smalspor til normalspor. Hæftet er på 64 sider og ændret til pdf-format.

Læs mere

Jernbanebøger

På Sporet Af 2022

På Sporet Af 2022. Pris 240 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak