Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- "Hovedstaden kan få flere metro-linier"
Gå ned Sider: 1 2 3 [4]
Der bliver spændende at se om folk vil flytte til nye boliger i f.ek Lynetteholm, har lige læst at ved Københavns syd vil man nedrive et par industribyggerier og opføre 2 7 etage byggerier. Mvh Bent

Ja og der er 2 tårne på 83 og 87 meter på vej plus en masse andet jvf den helhedsplan der lige er godkendt/fundet en vinder af.

"Hovedstaden kan få flere metro-linier"
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 26/08-23, 11:47.
Citat fra: Anders Larsen Dato 25/08-23, 20:34Ja og der er 2 tårne på 83 og 87 meter på vej plus en masse andet jvf den helhedsplan der lige er godkendt/fundet en vinder af.
Noget man kan finde mere om på nettet et sted?

Citat fra: hummel_62 Dato 26/08-23, 11:47
Citat fra: Anders Larsen Dato 25/08-23, 20:34Ja og der er 2 tårne på 83 og 87 meter på vej plus en masse andet jvf den helhedsplan der lige er godkendt/fundet en vinder af.
Noget man kan finde mere om på nettet et sted?

Dette er hjemmesiden for den del af området Metroselskabet skal byudvikle: https://www.kbhsydby.dk/

"Hovedstaden kan få flere metro-linier"
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 26/08-23, 14:54.
Citat fra: Trainee Dato 26/08-23, 11:51
Citat fra: hummel_62 Dato 26/08-23, 11:47
Citat fra: Anders Larsen Dato 25/08-23, 20:34Ja og der er 2 tårne på 83 og 87 meter på vej plus en masse andet jvf den helhedsplan der lige er godkendt/fundet en vinder af.
Noget man kan finde mere om på nettet et sted?

Dette er hjemmesiden for den del af området Metroselskabet skal byudvikle: https://www.kbhsydby.dk/
Er lidt overrasket over at det er Metroselskabet der skal står for det.
Troede de skulle tage sig af metro bygning og drift.
Det er ligesom at metroselskabet og Sund og Bælt, er blevet statens/kommunens udvikling selskab. Ikke at det er dårligt, men bare hvorfor 2?

Citat fra: hummel_62 Dato 26/08-23, 14:54Er lidt overrasket over at det er Metroselskabet der skal står for det.
Troede de skulle tage sig af metro bygning og drift.
Det er ligesom at metroselskabet og Sund og Bælt, er blevet statens/kommunens udvikling selskab. Ikke at det er dårligt, men bare hvorfor 2?

"Metroselskabet I/S' ejerkreds bestående af Transportministeriet, Københavns Kommune og Frederiksberg Kommune indgik i 2016 en aftale om, at Metroselskabet I/S via byudvikling af området skal medfinansiere merudgiften til nedgravningen af metrostationen på Ny Ellebjerg (København Syd). Nedgravningen gør det muligt senere at videreføre metroen til Frederiksberg og/eller Hvidovre."

Kilde: https://www.kbhsydby.dk/wp-content/uploads/2023/08/Pressemeddelelse-Vinder-af-helhedsplankonkurrence.pdf .

M.v.h.
Niels

Citat fra: hummel_62 Dato 26/08-23, 14:54
Citat fra: Trainee Dato 26/08-23, 11:51
Citat fra: hummel_62 Dato 26/08-23, 11:47
Citat fra: Anders Larsen Dato 25/08-23, 20:34Ja og der er 2 tårne på 83 og 87 meter på vej plus en masse andet jvf den helhedsplan der lige er godkendt/fundet en vinder af.
Noget man kan finde mere om på nettet et sted?

Dette er hjemmesiden for den del af området Metroselskabet skal byudvikle: https://www.kbhsydby.dk/
Er lidt overrasket over at det er Metroselskabet der skal står for det.
Troede de skulle tage sig af metro bygning og drift.
Det er ligesom at metroselskabet og Sund og Bælt, er blevet statens/kommunens udvikling selskab. Ikke at det er dårligt, men bare hvorfor 2?


Det er også dem der står for concourse og perroner på Øresundsbanen på København Syd/Ny Ellebjerg. Man har nok valgt at de skal stå for hele det samlede projekt, for at undgå kompleksitet.

"Hovedstaden kan få flere metro-linier"
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 26/08-23, 15:44.
Seneste redigering: 26/08-23, 15:46 af Per Holm
Citat fra: Trainee Dato 26/08-23, 15:18
Citat fra: hummel_62 Dato 26/08-23, 14:54
Citat fra: Trainee Dato 26/08-23, 11:51
Citat fra: hummel_62 Dato 26/08-23, 11:47
Citat fra: Anders Larsen Dato 25/08-23, 20:34Ja og der er 2 tårne på 83 og 87 meter på vej plus en masse andet jvf den helhedsplan der lige er godkendt/fundet en vinder af.
Noget man kan finde mere om på nettet et sted?

Dette er hjemmesiden for den del af området Metroselskabet skal byudvikle: https://www.kbhsydby.dk/
Er lidt overrasket over at det er Metroselskabet der skal står for det.
Troede de skulle tage sig af metro bygning og drift.
Det er ligesom at Metroselskabet og Sund og Bælt, er blevet statens/kommunens udvikling selskab. Ikke at det er dårligt, men bare hvorfor 2?


Det er også dem der står for concourse og perroner på Øresundsbanen på København Syd/Ny Ellebjerg. Man har nok valgt at de skal stå for hele det samlede projekt, for at undgå kompleksitet.

... og Sund & Bælt varetager de tre andre projekter i Ring Syd: Overhalingsspor, Vendespor og 2 nye perronspor under lufthavnen.

Hvem der sidder med de evt. 2 nye perronspor på Ørestad kan jeg ikke lige få øje på, men vi må håbe at drift- og vedligehold i den sidste ende bliver pladseret hensigtsmæssigt.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Per Holm Dato 26/08-23, 15:44
Citat fra: Trainee Dato 26/08-23, 15:18
Citat fra: hummel_62 Dato 26/08-23, 14:54
Citat fra: Trainee Dato 26/08-23, 11:51
Citat fra: hummel_62 Dato 26/08-23, 11:47
Citat fra: Anders Larsen Dato 25/08-23, 20:34Ja og der er 2 tårne på 83 og 87 meter på vej plus en masse andet jvf den helhedsplan der lige er godkendt/fundet en vinder af.
Noget man kan finde mere om på nettet et sted?

Dette er hjemmesiden for den del af området Metroselskabet skal byudvikle: https://www.kbhsydby.dk/
Er lidt overrasket over at det er Metroselskabet der skal står for det.
Troede de skulle tage sig af metro bygning og drift.
Det er ligesom at Metroselskabet og Sund og Bælt, er blevet statens/kommunens udvikling selskab. Ikke at det er dårligt, men bare hvorfor 2?


Det er også dem der står for concourse og perroner på Øresundsbanen på København Syd/Ny Ellebjerg. Man har nok valgt at de skal stå for hele det samlede projekt, for at undgå kompleksitet.

... og Sund & Bælt varetager de tre andre projekter i Ring Syd: Overhalingsspor, Vendespor og 2 nye perronspor under lufthavnen.

Hvem der sidder med de evt. 2 nye perronspor på Ørestad kan jeg ikke lige få øje på, men vi må håbe at drift- og vedligehold i den sidste ende bliver pladseret hensigtsmæssigt.

Sandsynligvis også Sund & Bælt, da de jo ejer Øresundsbanen, og det også er derfor de varetager de andre projekter på Øresundsbanen (minus dem på Ny Ellebjerg/København Syd)

De to ekstra spor ved Ørestad er ikke politisk besluttet, så det projekt er der pt ingen der har fået ansvaret for.


Hvis nogen vil se mere til helhedsplanen for København Syd + billeder af byggeriet så kan man følge med i denne tråd på Skyscrapercity 


https://www.skyscrapercity.com/threads/masterplan-k%C3%B8benhavn-syd-projects-construction.2381021/page-4#post-185023234

"Hovedstaden kan få flere metro-linier"
Af larsht, København. 27/08-23, 15:11.
Citat fra: Anders Larsen Dato 25/08-23, 20:34Ja og der er 2 tårne på 83 og 87 meter på vej plus en masse andet jvf den helhedsplan der lige er godkendt/fundet en vinder af.
Det er enten det ene eller det andet tårn iflg planen ;)

Mvh
Lars

Ach so, læste det som om at det var begge tårne der skulle bygges.

Gå op Sider: 1 2 3 [4]
Godstrafik pr jernbane i 1990
Godstrafik pr jernbane i 1990

I hæftet "Transportbranchen i Danmark Juli 1990" udgivet af JB Business Information, har vi fundet dette kapitel om godstransport pr jernbane som måske kan interessere en større kreds. Teksten er skrevet 10 år før DSB opgav godstransport i Danmark.

Læs mere

Jernbanebøger

Amagerbanen på cykel

Amagerbanen på cykel. Pris 260 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak