Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.
LA S-tog
Af Skylight. 21/05-23, 17:35.
Jeg synes der har været et link før (måske i det gamle forum) til LA'er for S-Tog.
Kan ikke finde det hos Bane.dk, kun for fjerntog.
Specifikt går min interesse på Fiskebækbroen hvor man pt kravler over med meget lav hastighed.

LA S-tog
Af thomastog. 21/05-23, 17:39.
Citat fra: Skylight Dato 21/05-23, 17:35Jeg synes der har været et link før (måske i det gamle forum) til LA'er for S-Tog.
Kan ikke finde det hos Bane.dk, kun for fjerntog.
Specifikt går min interesse på Fiskebækbroen hvor man pt kravler over med meget lav hastighed.

S-tog kører CBTC. Ingen LA (der udgives).

LA S-tog
Af Krabsen. 21/05-23, 17:42.
Citat fra: Skylight Dato 21/05-23, 17:35Specifikt går min interesse på Fiskebækbroen hvor man pt kravler over med meget lav hastighed.

Det har man vist gjort i årevis.

Drøftet her:

https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=11920

LA S-tog
Af Skylight. 21/05-23, 18:28.
Tak for svar om LA der ikke findes mere til S-tog. Så kan jeg bedre forstå jeg ikke kunne finde noget.
Jeg mindes ikke at set så lav hastighed som nu, max 25-30kmt.
TIB-S siger 90kmt fra KM 25,5.
Tog mod Farum standser ved km 26,1 for at afvente toget fra Farum, da gennemkørsel tager meget ekstra tid nu.

LA S-tog
Af thomastog. 22/05-23, 07:38.
Citat fra: Skylight Dato 21/05-23, 18:28Tak for svar om LA der ikke findes mere til S-tog. Så kan jeg bedre forstå jeg ikke kunne finde noget.
Jeg mindes ikke at set så lav hastighed som nu, max 25-30kmt.
TIB-S siger 90kmt fra KM 25,5.

Med fare for at gentage mig selv ;-)

S-tog kører CBTC, og findes derfor ikke i TIB-S. Med mindre du kigger i en forældet udgave.

Men ankommer toget for sent ? Kan det tænkes der blot er god køretid, og den nødvendige hastighed blot er lav ?

Gå op Sider:[1]
Kulturbaner
Kulturbaner

Jernbaner blev i forrige århundredes begyndelse anvendt som egnsudviklingsstøtte til udkantsdanmark. Lars Christensen fortæller i denne artikel om begrebet kulturbaner med eksempler fra bl.a. Grindsted og Alhedebanen på den jyske alhede.

Læs mere

Jernbanebøger

Holbækegnens Mergelselskab, Hannerup Mergelleje

Holbækegnens Mergelselskab, Hannerup Mergelleje. Pris 150 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak