Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Underligt materiel på SJ Euronight
Hej, jeg har lige fået nogle billeder fra Lund af en ven der har set SJ's Euronight tog holde ved stationen. Det meste af toget bestod af de sædvanlige tyske vogne fra RDC men de lagde mærke til at der også var SJ's B10 og B11 vogne koblet med. De er siddevogne bygget til Svensk fritrumsprofil og hverken jeg eller de ved hvorfor de er koblet på, især fordi man ikke kan købe billet til afgangen indenrigs i Sverige!

Er der nogen der tilfældigvis ved mere om situationen og hvorfor disse vogne er koblet på?


Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Citat fra: Danskjävlar Dato 10/12-23, 01:36Er der nogen der tilfældigvis ved mere om situationen og hvorfor disse vogne er koblet på?


Vognene har gået med et stykke tid mellem Malmö og Stokholm C/Hagalund. Angiveligt skulle de gå med i toget for at hæve bremseprocenten og dermed give en lidt bedre hastigheden på toget i Sverige.

SJs sovevogne går P broms pga fejl på vognene og at man vil undgå flader.

Gå op Sider:[1]
Hornbækbanen 1906 - 1916 - 1966
Hornbækbanen 1906 - 1916 - 1966

Dette hæfte på 66 sider om Hornbækbanen blev i 1966 udgivet af Jernbanehistorisk Selskab som en hyldest til banens 50 hhv. 60 års jubilæum. Det er skrevet af Arne Gregersen i samarbejde med Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak