Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- EB til Vordingborg
Gå ned Sider:[1] 2 3
EB til Vordingborg
Af emc. 30/05-23, 22:43.
Er der nogen, der har fået dokumenteret EBere i Vordingborg?
Et gæt i en tidligere tråd var, at man er begyndt at køre derned, men ikke annoncerer det nogen steder, for at undgå at blive til grin, hvis det ikke virker. Det fremgår også af tjenestekøreplanen.
Altså, hvis de har været dernede at vende, kunne det være, at det blev ibrugtaget med "køreplanstog" fra K24?

EB til Vordingborg
Af andersj, Aalborg. 30/05-23, 22:59.
Der er planlagt to tog Vordingborg-Helsingør 05:32-07:24 og 06:32-08:24 i K24 samt et tog København-Vordingborg 05:01-06:22. Mon ikke de kører med EB?

Anders

EB til Vordingborg
Af emc. 30/05-23, 23:12.
Tak. Hvor kan man se udkast til k24?

EB til Vordingborg
Af Bent Jensen. 31/05-23, 03:39.
Citat fra: andersj Dato 30/05-23, 22:59Der er planlagt to tog Vordingborg-Helsingør 05:32-07:24 og 06:32-08:24 i K24 samt et tog København-Vordingborg 05:01-06:22. Mon ikke de kører med EB?
Jeg undrer mig, hvorfor ikke et tog hver time fra morgen til aften?
Med venlig hilsen Bent Jensen

EB til Vordingborg
Af Krabsen. 31/05-23, 08:41.
Citat fra: Bent Jensen Dato 31/05-23, 03:39
Citat fra: andersj Dato 30/05-23, 22:59Der er planlagt to tog Vordingborg-Helsingør 05:32-07:24 og 06:32-08:24 i K24 samt et tog København-Vordingborg 05:01-06:22. Mon ikke de kører med EB?
Jeg undrer mig, hvorfor ikke et tog hver time fra morgen til aften?
Med venlig hilsen Bent Jensen
Formentlig fordi man vurderer, at de dermed forbundne omkostninger - materiel, personel mv. - kan udnyttes bedre andre steder.

EB til Vordingborg
Af thomastog. 31/05-23, 09:46.
Citat fra: andersj Dato 30/05-23, 22:59Der er planlagt to tog Vordingborg-Helsingør 05:32-07:24 og 06:32-08:24 i K24 samt et tog København-Vordingborg 05:01-06:22. Mon ikke de kører med EB?
Hvorfor tror du det, fordi det står i TK ?

At der står en litra i TK betyder blot, at køreplanen er udregnet efter det materiel. Det betyder på ingen måde, at det er det materiel, der ender med at køre toget.

EB til Vordingborg
Af anho. 31/05-23, 10:07.
Citat fra: thomastog Dato 31/05-23, 09:46
Citat fra: andersj Dato 30/05-23, 22:59Der er planlagt to tog Vordingborg-Helsingør 05:32-07:24 og 06:32-08:24 i K24 samt et tog København-Vordingborg 05:01-06:22. Mon ikke de kører med EB?
Hvorfor tror du det, fordi det står i TK ?

At der står en litra i TK betyder blot, at køreplanen er udregnet efter det materiel. Det betyder på ingen måde, at det er det materiel, der ender med at køre toget.

Hvis køreplanen er udregnet med EB er der dog ikke meget andet der er i stand til at følge med. Nok er tophastigheden med B-vogne 20 km/t lavere end for DSBs togsæt, men accelerationen er voldsom... så det kommer an på hvor langt der er mellem hvert stop.

EB til Vordingborg
Af thomastog. 31/05-23, 12:17.
Seneste redigering: 31/05-23, 12:20 af thomastog
Citat fra: anho Dato 31/05-23, 10:07
Citat fra: thomastog Dato 31/05-23, 09:46
Citat fra: andersj Dato 30/05-23, 22:59Der er planlagt to tog Vordingborg-Helsingør 05:32-07:24 og 06:32-08:24 i K24 samt et tog København-Vordingborg 05:01-06:22. Mon ikke de kører med EB?
Hvorfor tror du det, fordi det står i TK ?

At der står en litra i TK betyder blot, at køreplanen er udregnet efter det materiel. Det betyder på ingen måde, at det er det materiel, der ender med at køre toget.

Hvis køreplanen er udregnet med EB er der dog ikke meget andet der er i stand til at følge med. Nok er tophastigheden med B-vogne 20 km/t lavere end for DSBs togsæt, men accelerationen er voldsom... så det kommer an på hvor langt der er mellem hvert stop.

Tja... Jeg har oplevet EB-løb, kørt med ET. Køreplanen kunne holdes med 110 km/h, og til trods for det ankom det et halvt til helt minut før tid, ved alle stationer; vel at mærke på strækninger med strækningshastighed på 180 km/h.

På kysten kan ER uden problemer holde en planlagt EB-kørsel, med godt overskud.

Hvis der er langt mellem stationer, "taber" EB grundet den lavere top-hastighed. Med kort mellem stationerne "taber" EB, grundet de længere passager-udvekslings tider.

Accelerationen kan kompencere for det. Men har min tvivl om hvor meget den ændre i det endelige regnskab.

Og er også skeptisk over for, hvor meget det reelt drejer sig om.

EB til Vordingborg
Af Petteri. 31/05-23, 17:11.
Citat fra: thomastog Dato 31/05-23, 09:46
Citat fra: andersj Dato 30/05-23, 22:59Der er planlagt to tog Vordingborg-Helsingør 05:32-07:24 og 06:32-08:24 i K24 samt et tog København-Vordingborg 05:01-06:22. Mon ikke de kører med EB?
Hvorfor tror du det, fordi det står i TK ?

At der står en litra i TK betyder blot, at køreplanen er udregnet efter det materiel. Det betyder på ingen måde, at det er det materiel, der ender med at køre toget.

DSB har planer om to Vordingborg-København via Roskilde, om morgenen fra K24, der skal køres med EB.

Jeg så det i et udkast tilbage i februar eller marts måned.

EB til Vordingborg
Af thomastog. 1/06-23, 05:18.
Citat fra: Petteri Dato 31/05-23, 17:11
Citat fra: thomastog Dato 31/05-23, 09:46
Citat..

Hvorfor tror du det, fordi det står i TK ?

At der står en litra i TK betyder blot, at køreplanen er udregnet efter det materiel. Det betyder på ingen måde, at det er det materiel, der ender med at køre toget.

DSB har planer om to Vordingborg-København via Roskilde, om morgenen fra K24, der skal køres med EB.

Jeg så det i et udkast tilbage i februar eller marts måned.

Tja, jeg vil blot gentage det du kommenterer:
Hvorfor tror du det, fordi det står i TK ?

At der står en litra i TK betyder blot, at køreplanen er udregnet efter det materiel. Det betyder på ingen måde, at det er det materiel, der ender med at køre toget.


Er vi ikke tilbage til "start" nu ?

EB til Vordingborg
Af steenth. 1/06-23, 10:40.
Citat fra: thomastog Dato  1/06-23, 05:18
Citat fra: Petteri Dato 31/05-23, 17:11
Citat fra: thomastog Dato 31/05-23, 09:46
Citat..

Hvorfor tror du det, fordi det står i TK ?

At der står en litra i TK betyder blot, at køreplanen er udregnet efter det materiel. Det betyder på ingen måde, at det er det materiel, der ender med at køre toget.

DSB har planer om to Vordingborg-København via Roskilde, om morgenen fra K24, der skal køres med EB.

Jeg så det i et udkast tilbage i februar eller marts måned.

Tja, jeg vil blot gentage det du kommenterer:
Hvorfor tror du det, fordi det står i TK ?

At der står en litra i TK betyder blot, at køreplanen er udregnet efter det materiel. Det betyder på ingen måde, at det er det materiel, der ender med at køre toget.


Er vi ikke tilbage til "start" nu ?
,
Du kommer kun med generelt information, som ikke bidrager positiv til debatten.

Jeg har også set udkast til K24 og jeg kan ikke set noget om hvad for et togtype der er ud over, at det er i det togsystem, som kører imellem Næstved og Helsingør, som skal kører de tog til/fra Vordingborg. Det togsystem køres primært af EB med dobbeltdækkervogne. At der nogle gange kan komme IR4 ind på de løb - tjaa. De 2 tog har tognummer 2204 afgang Vordingborg 5.32 og tognummer 2208 afgang Vordingborg 6.32.

EB til Vordingborg
Af sil1207. 1/06-23, 12:21.
Det skal jo så lige siges, at det ikke kun er køreplanen der laves udkast til. Der laves altså også udkast til omløbsplaner/materielbenyttelser i K24 og alle andre køreplaner for den sags skyld...

EB til Vordingborg
Af thomastog. 1/06-23, 13:41.
Citat fra: steenth Dato  1/06-23, 10:40
Citat fra: thomastog Dato  1/06-23, 05:18
Citat fra: Petteri Dato 31/05-23, 17:11
Citat..

DSB har planer om to Vordingborg-København via Roskilde, om morgenen fra K24, der skal køres med EB.

Jeg så det i et udkast tilbage i februar eller marts måned.

Tja, jeg vil blot gentage det du kommenterer:
Hvorfor tror du det, fordi det står i TK ?

At der står en litra i TK betyder blot, at køreplanen er udregnet efter det materiel. Det betyder på ingen måde, at det er det materiel, der ender med at køre toget.


Er vi ikke tilbage til "start" nu ?
,
Du kommer kun med generelt information, som ikke bidrager positiv til debatten.
..

Jeg kommer med faktuel information om det grundlag debatten bygger på. Det er vel altid positivt, at debatten får tilført fakta (der mangler).

Hvis ikke debatten kan tåle fakta, så er den på vildspor fra starten.

Citat fra: steenth Dato  1/06-23, 10:40..
Jeg har også set udkast til K24 og jeg kan ikke set noget om hvad for et togtype der er ud over, at det er i det togsystem, som kører imellem Næstved og Helsingør, som skal kører de tog til/fra Vordingborg. Det togsystem køres primært af EB med dobbeltdækkervogne. At der nogle gange kan komme IR4 ind på de løb - tjaa. De 2 tog har tognummer 2204 afgang Vordingborg 5.32 og tognummer 2208 afgang Vordingborg 6.32.

Så det du vil bygge debatten på, er et udkast til TK (som ikke dikterer litra), og slet ikke nævner litra.

Og du går ud fra, at det nok bliver EB, fordi det plejer at være EB i det togsystem.

Jeg vil mene, det er positivt bidrag til debatten, at bringe den ned på jorden, med fakta, i stedet for at blot at bygge på rygter, formodninger, og gæt.

Indrømmet, hvis man kan holde fakta ude af debatten, så kan man komme med nogle meget mere farverige konklusioner :-)

EB til Vordingborg
Af Petteri. 1/06-23, 15:48.
Citat fra: thomastog Dato  1/06-23, 05:18
Citat fra: Petteri Dato 31/05-23, 17:11
Citat fra: thomastog Dato 31/05-23, 09:46
Citat..

Hvorfor tror du det, fordi det står i TK ?

At der står en litra i TK betyder blot, at køreplanen er udregnet efter det materiel. Det betyder på ingen måde, at det er det materiel, der ender med at køre toget.

DSB har planer om to Vordingborg-København via Roskilde, om morgenen fra K24, der skal køres med EB.

Jeg så det i et udkast tilbage i februar eller marts måned.

Tja, jeg vil blot gentage det du kommenterer:
Hvorfor tror du det, fordi det står i TK ?

At der står en litra i TK betyder blot, at køreplanen er udregnet efter det materiel. Det betyder på ingen måde, at det er det materiel, der ender med at køre toget.


Er vi ikke tilbage til "start" nu ?

Jeg er ikke dum, selvom jeg er ansat i DSB.

Derfor så jeg også et udkast til de planer som ligger i K24 vs K23.

Skal jeg remse flere af dem nu vi "starter forfra" igen?  :)

EB til Vordingborg
Af thomastog. 2/06-23, 10:04.
Citat fra: Petteri Dato  1/06-23, 15:48
Citat fra: thomastog Dato  1/06-23, 05:18
Citat fra: Petteri Dato 31/05-23, 17:11
Citat fra: thomastog Dato 31/05-23, 09:46
Citat..

Hvorfor tror du det, fordi det står i TK ?

At der står en litra i TK betyder blot, at køreplanen er udregnet efter det materiel. Det betyder på ingen måde, at det er det materiel, der ender med at køre toget.

DSB har planer om to Vordingborg-København via Roskilde, om morgenen fra K24, der skal køres med EB.

Jeg så det i et udkast tilbage i februar eller marts måned.

Tja, jeg vil blot gentage det du kommenterer:
Hvorfor tror du det, fordi det står i TK ?

At der står en litra i TK betyder blot, at køreplanen er udregnet efter det materiel. Det betyder på ingen måde, at det er det materiel, der ender med at køre toget.


..

Jeg er ikke dum, selvom jeg er ansat i DSB.

Har på intet tidspunkt så meget som antydet, at du skulle være dum. Forstår ikke du på den måde antyder det.

Citat fra: Petteri Dato  1/06-23, 15:48Derfor så jeg også et udkast til de planer som ligger i K24 vs K23.

Hvilken relevans har det, i forhold til min pointe ?

Du citerede det jeg skrev, men intet af det du skriver forholder sig til det du citerer.

Jeg vender tilbage, hvis du forholder dig til noget af det jeg skriver.

Gå op Sider:[1] 2 3

Snabbtåg för 250 km/t
Snabbtåg för 250 km/t

Tomas Larsson har skrevet denne artikel (på svensk) om nye højhastighedstog til DSB samt om den tekniske udvikling af højhastighedstog i Tyskland. Læs bl.a. om de nye Vectron lokomotiver og hvor man får mest for pengene.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak