Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- "Vandmetro" forskellige steder på Øresund?
"Vandmetro" forskellige steder på Øresund?
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 8/07-23, 00:08.
Når man alligevel arbejder med nautiske forbedringer af Stockholms nærtrafik kan man jo lige så godt tænke ud af boksen og se på hvad der ned samme teknologi kan gøres omkring Helsingør, Hälsingborg, Malmö og København.

Omkring ibrugtagningen af den faste forbindelse på tværs af Sundet pendlede jeg tværs over og noterede at de opnåede forbedringer lige så vel kunne være opnået ved bedre beliggende anlægssteder, for Nordhavn St. isf. Havnegade.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/har-testas-elektrisk-flygbat-mellan-malmo-och-kopenhamn

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Ja så vender man jo lige tilbage til flyvebådene der i sig selv blev erstattet i 80'erne med nogle lidt langsommere katamaraner. Men det er da lidt interessant trods alt.

Gå op Sider:[1]
Militære jernbane transporter i 1930erne
Militære jernbane transporter i 1930erne

Per Finsted fra Dansk Militærhistorisk Selskab (www.chakoten.dk) har skrevet en artikel om militære jernbanetransporter i 1930erne. Jernbanen.dk har leveret tegninger til artiklen og har som tak fået lov at bringe artiklen her.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak