Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Talgo tog til DB
Talgo tog til DB
Af Bent Jensen. 29/06-23, 09:30.
Seneste redigering: 29/06-23, 09:33 af Bent Jensen
Jeg har på YouTube set, overførsel af en vognstamme med styre vogn i begge ender, kun et par mellemvogne,på vej til Wien, undskyld jeg ved godt jeg er ikke god til at linke.
Andet steds læste jeg at Flixtraim får mere moderne vogne sandsynligvis ØBB vogne.
Pudsigt at f
Eks DB udramgerer IC1 vogne, der efterfølgende kan bruges af andre selskaber.vel også bedre end de bliver kørt til ophugning
,Har jeg ret i at DB prøver at helt omstille sit rullende materiel til togsæt.har deres IC2 nogen fremtid, udover det der allerede kører, kan ikke rigtig finde noget om det

Med venlig hilsen
Bent Jensen

Talgo tog til DB
Af SGN. 29/06-23, 15:56.
Det var inte två styrevogner utan en, samt en endvagn som kopplas till till lok. Dessutom 3 mellanvagnar- 2 andra klass och en restaurangvagn.

Var har du läst att Flix skulle ta över ÖBB vagnar? Det är nog inte alls troligt.

DB utrangerar sina IC 1. Många vagnar kommer nog att rulla länge än, bl a som sittvagnar i nattåg.
DB ersätter IC tågen med ICE som är motorvagnssätt, men även med Talgo som är loktåg.

DB har precis börjat ta emot de sista 25 IC2 tågsätten, så att den planerade utbyggnaden av IC nätet kan fortsätta. Dock fordras fler tåg för att kunna genomföra den är plan som presenterades 2015.
Jag tror dock att detta blir motorvagnar typ KISS

Talgo tog til DB
Af Bent Jensen. 29/06-23, 23:54.
Jeg tror det var lok report eller Drehschiebe online det blev nævnt med Flixtrain, da de ville gerne have vogne med klimaanlæg. Og måske i 2026.ønsker man dem

Jeg graver lidt i artiklerne i morgen om jeg kan finde det igen

Med venlig hilsen Bent Jensen

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak