Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- Tog-fotograferings spots på sjælland?
Hejsa allesammen, jeg ville bare høre om i havde nogle gode spots til at tage billeder af tog på sjælland? Nedenunder ser i nogle af mine tidligere billeder ;D     

Tog-fotograferings spots på sjælland?
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 12/07-23, 12:02.
Ny Ellebjerg og Vigerslev Allé standsningssteder. Særlig på førstnævnte kan du stille dig en masse forskellige steder afhængigt af lysforholdene.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Tog-fotograferings spots på sjælland?
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 12/07-23, 12:44.
En af de jernbaneliner med mest trafik er linien mod Sverige og der er en del broer hvor man (måske) kan stå og fotografere. Center Boulevard på Amager er en af disse broer. Der er godt nok ikke noget egentligt fortov, men en spærreflade. Udfordringen er også hvor man stiller bilen, hvis man kommer i sådan en.
På samme strækning krydser Hammelstrupvej i Valby jernbanen og her bør der ikke være problemer med parkering og opstilling.

Jeg skal lige pointere at jeg ikke selv har prøvet begge steder, men udvalgt dem på Google maps og så baseret på at der her på kanalen jævnligt har været vist billeder fra den strækning (nok fra Centerboulevard).

Tak skal i have! Er på vej ud og prøve nu:)

Tog-fotograferings spots på sjælland?
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 3/01-24, 15:06.
Citat fra: Onkelmomse Dato  3/01-24, 12:54Tak skal i have! Er på vej ud og prøve nu:)
Midt i snestormen? Vi glæder os til at se resultatet!  :)

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

Vi er flere, der har samlet vores fotosteder på et kort, så vi kan dele vores erfaringer med andre. Det skal I selvfølgelig ikke snydes for - og vil I bidrage, kan I blot skrive til mig for adgang.

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1Al8xKsYnpn9avqhnE98hnvsllCEL5aMz

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Gå op Sider:[1]
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak