Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- NAH.SH bestiller 40 Alstom Coradia Stream HC til Hamburg-Flensburg-(Tinglev)
Gå ned Sider: 1 ... 6 7 [8]
NAH.SH bestiller 40 Alstom Coradia Stream HC til Hamburg-Flensburg-(Tinglev)
Af Svend. 26/04-25, 18:06.
Seneste redigering: 26/04-25, 18:08 af Svend
Citat fra: RasmusD Dato 26/04-25, 15:28
Citat fra: Lasse Toylsbjerg Petersen Dato 25/04-25, 08:44Materielproblemet løses ikke af et nyt udbud - måske forværres det endda, da BDKs udmeldinger omkring kørsel til og fra Padborg med ETCS fra syd pt gør situationen endnu værre.

Jeg er nysgerrig, hvad er det for nogle udmeldinger? Kan nogen uddybe?

Jeg kender heller ikke disse udmeldinger. Måske kan det have noget at gøre med jernbanegodsoperatørernes kørsel ind på Padborg station (og omvendt) ..... lokomotiverne skal jo være forsynet med dansk ETCS/ERTMS (og personalet uddannet i de danske regler .... samt have fornødent sprogkundskab). Men herregud, der er jo længe til 2027.

NAH.SH og Alstom meddeler at produktionen af de fire første togsæt er påbegyndt og at leverancen indtil videre følger tidsplanen. Når de fire første togsæt er testet tilfredsstillende bliver serieproduktionen af de sidste 38 togsæt igangsat samtidig med at godkendelsesprocessen igangsættes.

Pressemeddelelse NAH.SH - https://www.nah.sh/de/themen/neuigkeiten/montagebeginn-fuer-neue-zuege-in-bahnnetzen-mitte-sued-west/


Anders

Indretningen ser mig noget spartansk ud. Til gengæld er letvægts-møblementet nok ganske udmærket for energiforbruget og accelerationen.

Citat fra: anho Dato 21/05-25, 23:06Indretningen ser mig noget spartansk ud. Til gengæld er letvægts-møblementet nok ganske udmærket for energiforbruget og accelerationen.

De lever ihvertfald op til navnet "High Capacity".

NAH.SH bestiller 40 Alstom Coradia Stream HC til Hamburg-Flensburg-(Tinglev)
Af andersj, Aalborg. I dag 15:07.
Seneste redigering: I dag 15:11 af andersj
Så er udbuddet for drift af RE7+RE70 genstartet - https://ted.europa.eu/de/notice/-/detail/332652-2025

Det er interessant at kørslen mellem Padborg Grænse og Tinglev foregår med DSB som trafikkøber og ikke ministeriet. Mere konkret vil man ifølge udbuddet være "underleverandør til DSB".
Det lyder næsten som om at togene mellem Tinglev og Padborg skal køres som DSB-tog, men uden DSB som operatør, hvilket nok giver god mening i forhold til billetter. Men Flensburg forsvinder så nok som "dansk" station og dermed også muligheden for en billig national DSB-billet mellem Padborg og Flensburg - en international billet er ret dyr mellem Padborg og Flensburg.

Mellem 2018 og 2021 kørte Nordjyske Jernbaner også 6 returløb Aalborg-Frederikshavn dagligt som underleverandør til DSB hvor det var muligt at købe Orange billetter eksempelvis. Efterfølgende er det så blevet muligt at købe Orange billetter til alle NJ-afgange så længe der indgår et DSB-tog i rejsen. Dog blev disse afgange ikke markedsført som DSB-tog.

Anders

Citat fra: andersj Dato 21/05-25, 22:57

Mon der monteres ekstra isolering inden indervægge monteres?

Ellers bliver det da en kæmpe kuldebro, med afbrydelser af isoleringen for hver 200 mm af et aluminium-profil (med direkte termisk forbindelse til ydersiden).

/ Viktoria - 7/8 uddannet Arktisk Ingeniør

Citat fra: Viktoria Skov Dato I dag 16:26Mon der monteres ekstra isolering inden indervægge monteres?

Ellers bliver det da en kæmpe kuldebro, med afbrydelser af isoleringen for hver 200 mm af et aluminium-profil (med direkte termisk forbindelse til ydersiden).

Tror ikke du skal kigge "energimærker" på jernbanemateriel. Det meste af slagsen, har i hvert fald en evne til meget hurtigt at finde omgivelsernes temperatur (plus eventuel "drivhuseffekt"), når klimaanlæg/varme er ude af funktion.

Gå op Sider: 1 ... 6 7 [8]
Veterantog kalenderOSJS YM 7

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak