Så er udbuddet for drift af RE7+RE70 genstartet -
https://ted.europa.eu/de/notice/-/detail/332652-2025Det er interessant at kørslen mellem Padborg Grænse og Tinglev foregår med DSB som trafikkøber og ikke ministeriet. Mere konkret vil man ifølge udbuddet være "underleverandør til DSB".
Det lyder næsten som om at togene mellem Tinglev og Padborg skal køres som DSB-tog, men uden DSB som operatør, hvilket nok giver god mening i forhold til billetter. Men Flensburg forsvinder så nok som "dansk" station og dermed også muligheden for en billig national DSB-billet mellem Padborg og Flensburg - en international billet er ret dyr mellem Padborg og Flensburg.
Mellem 2018 og 2021 kørte Nordjyske Jernbaner også 6 returløb Aalborg-Frederikshavn dagligt som underleverandør til DSB hvor det var muligt at købe Orange billetter eksempelvis. Efterfølgende er det så blevet muligt at købe Orange billetter til alle NJ-afgange så længe der indgår et DSB-tog i rejsen. Dog blev disse afgange ikke markedsført som DSB-tog.