Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- Tømmermandsekspressen fra Tisvildeleje
Så er den årlige festival "Musik i Lejet" overstået - og i dag søndag satte Lokaltog ekstratog ind for at hjælpe de trætte og måske tømmermandsramte gæster hjem. En gang i timen kørte toget, helt usædvanligt med 3xLint - og uden stop Godhavn - Hillerød.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Helt uden stop gik det dog ikke - her ses ekstratoget krydse det ordinære tog i Helsinge.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
I Tisvildeleje kom der ikke mange ind i det forreste togsæt - men det gjorde der til gengæld i Godhavn.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Lokaltog havde oprustet med gulklædte hjælpere i Tisvildeleje (og også i Godhavn og Hillerød) - de havde især travlt med at få fordelt cyklerne nogenlunde jævnt i togene.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
I Hillerød var der liv og glade dage. Især de mange cykler tog sin tid, så i løbet af dagen blev både de ordinære tog og ekstratog forsinkede.
 
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det er ikke hver dag, der holder så mange Lint i Hillerød. Det nærmeste er Lillenord til Helsingør. Det næste går via Gilleleje til Helsingør. Det tredie (2xLint) er det ordinære tog til Tisvilde, som også blev godt proppet på hjemvejen. Det sidste (3xLint) er ekstratoget, som kørte tom tilbage til Tisvildeleje.
 

Der er vist usædvanligt med 3 gange Lint. De mindste holdesteder/trinbrætter har kun perronlængde til 2 togsæt, så hvis der skal være flere togsæt, må man kunne låse døre, der ikke er ved perron. Og det tror jeg ikke går. Men selv hvis perronen som i Helsinge, tillader tre togsæt, forstår jeg ikke, hvordan føreren skal have overblik over, om der sker på/afstigning, når perronen ligger i kurve.
For rejsende fra trinbrætterne kom det som en overraskelse, at de gennemgående tog og materieltog ikke standsede, da alle tog normalt standser alle steder i weekenden. Særligt ikke den dame, der ventede på det ordinære tog ved Duemose, men på samme tidspunkt, hvor dette skulle komme, kom et stærkt forsinket materieltog, og det er ikke let at vide, hvad det var for noget. Heldigvis kunne jeg fortælle hende, at iflg. Rejseplanen ville det rigtige tog komme i løbet af et par minutter eller tre.

Citat fra: Pvc Dato 23/07-23, 18:37Men selv hvis perronen som i Helsinge, tillader tre togsæt, forstår jeg ikke, hvordan føreren skal have overblik over, om der sker på/afstigning, når perronen ligger i kurve.

Har Lokaltogs Lint'er ikke videoovervågning på alle døre?

Tømmermandsekspressen fra Tisvildeleje
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 23/07-23, 18:48.
Citat fra: Pvc Dato 23/07-23, 18:37Men selv hvis perronen som i Helsinge, tillader tre togsæt, forstår jeg ikke, hvordan føreren skal have overblik over, om der sker på/afstigning, når perronen ligger i kurve.
Dørene er videoovervåget i toget. Og skal lokomotivføreren ikke frigive dørene før de kan åbnes?

De, der kender Linterne, må fortælle, hvad der kan lade sig gøre. Jeg undrede mig dog over, at et tog med to Linter kørte frem til trevognsmærket i Helsinge.

Her er et par skud fra Ørby og Duemose (materieltoget, der ikke standsede!)

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak