Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Generelt

- "DSB i nattekaos: Personalet skred"
Gå ned Sider:[1] 2
Nu var det godt nok DB's personale, der "skred", men det lyder alligevel helt vildt...

Jeg håber da, at en eller anden ansvarlig møder ind til en alvorlig samtale, hvis EB's beskrivelse er bare nogenlunde sandfærdig. Enten er togpersonalet modent til forflyttelse, eller også er planlægningen i skoven.
Men når situationen nu opstår, så kan intet voksent og ansvarligt personale da efterlade flere hundreder kunder i sidste tog på perronen. (P.S. Hvis personalet "skred", hvor pokker tog de så hen - og hvordan? Ikke med toget, åbenbart...)

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/dsb-i-nattekaos-personalet-skred/9889538

Mon de tager toget næste gang?

Der var åbenbart ikke tysk personale til at køre toget videre, og det danske personale skulle køre et tog fra Hamborg tilbage til København. Det er DB, der har nosset i det mere end noget andet.

Løsningen blev i øvrigt, at toget blev efterladt og slæbt tilbage til København koblet bag på det sidste tog fra Hamborg. Som så blev omtrent 3 timer forsinket, fordi der skulle rangeres rundt på Padborg station og kobles sammen.

Men hvis man var længe oppe natten til fredag, kunne man have set 14 IC1-vogne med en EB'er i hver ende trille forbi.

"DSB i nattekaos: Personalet skred"
Af Mikkelhk, Lunderskov. 6/08-23, 11:36.
Citat fra: RasmusD Dato  6/08-23, 11:28Men hvis man var længe oppe natten til fredag, kunne man have set 14 IC1-vogne med en EB'er i hver ende trille forbi.
Det kunne man også i dagslys for et par uger siden, 91197 var bagpå 91192 Pa-Kh den 9/7 så vidt jeg husker.

Hilsen Mikkel

Mere kaos.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/288-blev-smidt-af-skete-igen-fredag/9890722

Er DB og DSB "uvenner"?
Det lader i hvert fald ikke til, at de taler godt sammen...


Mon ikke det kunne være på sin plads at SJ, DSB og CD sammen finder ud af, om DB er den rigtige samarbejdspartner i Tyskland eller de kan finde en løsning så de ikke er afhængige af dem. DB er jo også ude af Thalys-samarbejdet og det lader lidt til at København–Hamborg er noget vigtigere for DSB og SJ end for DB. Det er svært at se hvordan personaleskiftet i Padborg hjælper passagerene i hvert fald.

Citat fra: Jonas1983 Dato  6/08-23, 12:28Mere kaos.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/288-blev-smidt-af-skete-igen-fredag/9890722

Er DB og DSB "uvenner"?
Det lader i hvert fald ikke til, at de taler godt sammen...

Jo mere der dykkes ned i denne sag, jo mere grotesk viser den sig at være.
Jeg håber at personer på et tilpas højt niveau i DSB (jeg tænker her ikke på informationschefen), følger op på hændelsen, herunder DBs noget uheldige rolle.

Citat fra: Svend Dato  7/08-23, 06:56
Citat fra: Jonas1983 Dato  6/08-23, 12:28Mere kaos.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/288-blev-smidt-af-skete-igen-fredag/9890722

Er DB og DSB "uvenner"?
Det lader i hvert fald ikke til, at de taler godt sammen...

Jo mere der dykkes ned i denne sag, jo mere grotesk viser den sig at være.
Jeg håber at personer på et tilpas højt niveau i DSB (jeg tænker her ikke på informationschefen), følger op på hændelsen, herunder DBs noget uheldige rolle.


Har du kontaktet DSB og fortalt dem hvem de skal sende til Tyskland?

Det kunne jo være DSB var af en anden mening, men selvfølgelig ved mandagstrænerne herinde mere om kompetencerne i DSB's ledelse end de selv gør..

Ironi kan forekomme..

"DSB i nattekaos: Personalet skred"
Af Svend. 7/08-23, 09:28.
Seneste redigering: 7/08-23, 09:31 af Svend
Citat fra: mikkelwf Dato  7/08-23, 07:47
Citat fra: Svend Dato  7/08-23, 06:56
Citat fra: Jonas1983 Dato  6/08-23, 12:28Mere kaos.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/288-blev-smidt-af-skete-igen-fredag/9890722

Er DB og DSB "uvenner"?
Det lader i hvert fald ikke til, at de taler godt sammen...

Jo mere der dykkes ned i denne sag, jo mere grotesk viser den sig at være.
Jeg håber at personer på et tilpas højt niveau i DSB (jeg tænker her ikke på informationschefen), følger op på hændelsen, herunder DBs noget uheldige rolle.


Har du kontaktet DSB og fortalt dem hvem de skal sende til Tyskland?

Det kunne jo være DSB var af en anden mening, men selvfølgelig ved mandagstrænerne herinde mere om kompetencerne i DSB's ledelse end de selv gør..

Ironi kan forekomme..

Der er ingen grund til at gå i detaljer her, men hvis det kan muntre dig lidt op, kan jeg fortælle at jeg har informationer om hændelsesforløbet ..... og der er bestemt ikke noget at prale af. Slet ikke fra DBs side. Lad resten foregå internt .... så kan vi i stedet fortsætte med at diskutere overordnet om jernbaner i al almindelighed.

Citat fra: Svend Dato  7/08-23, 09:28
Citat fra: mikkelwf Dato  7/08-23, 07:47
Citat fra: Svend Dato  7/08-23, 06:56
Citat fra: Jonas1983 Dato  6/08-23, 12:28Mere kaos.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/288-blev-smidt-af-skete-igen-fredag/9890722

Er DB og DSB "uvenner"?
Det lader i hvert fald ikke til, at de taler godt sammen...

Jo mere der dykkes ned i denne sag, jo mere grotesk viser den sig at være.
Jeg håber at personer på et tilpas højt niveau i DSB (jeg tænker her ikke på informationschefen), følger op på hændelsen, herunder DBs noget uheldige rolle.


Har du kontaktet DSB og fortalt dem hvem de skal sende til Tyskland?

Det kunne jo være DSB var af en anden mening, men selvfølgelig ved mandagstrænerne herinde mere om kompetencerne i DSB's ledelse end de selv gør..

Ironi kan forekomme..

Der er ingen grund til at gå i detaljer her, men hvis det kan muntre dig lidt op, kan jeg fortælle at jeg har informationer om hændelsesforløbet ..... og der er bestemt ikke noget at prale af. Slet ikke fra DBs side. Lad resten foregå internt .... så kan vi i stedet fortsætte med at diskutere overordnet om jernbaner i al almindelighed.

Så kunne du måske også lade din kritik at informationsdirektøren være intern, når du ikke kan komme med saglige offentligt tilgængelige argumenter for at kritisere manden..

Der er åbenbart, blandt nogen herinde, konsensus om, at han er idiot, - det er jo folks egen holdning og fred være med det, men det bliver bare belastende at høre på, når det er kritik for kritikkens skyld, uden nogen form for indhold..

"DSB i nattekaos: Personalet skred"
Af Svend. 7/08-23, 13:07.
Seneste redigering: 7/08-23, 13:12 af Svend
Citat fra: mikkelwf Dato  7/08-23, 11:44
Citat fra: Svend Dato  7/08-23, 09:28
Citat fra: mikkelwf Dato  7/08-23, 07:47
Citat fra: Svend Dato  7/08-23, 06:56
Citat fra: Jonas1983 Dato  6/08-23, 12:28Mere kaos.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/288-blev-smidt-af-skete-igen-fredag/9890722

Er DB og DSB "uvenner"?
Det lader i hvert fald ikke til, at de taler godt sammen...

Jo mere der dykkes ned i denne sag, jo mere grotesk viser den sig at være.
Jeg håber at personer på et tilpas højt niveau i DSB (jeg tænker her ikke på informationschefen), følger op på hændelsen, herunder DBs noget uheldige rolle.


Har du kontaktet DSB og fortalt dem hvem de skal sende til Tyskland?

Det kunne jo være DSB var af en anden mening, men selvfølgelig ved mandagstrænerne herinde mere om kompetencerne i DSB's ledelse end de selv gør..

Ironi kan forekomme..

Der er ingen grund til at gå i detaljer her, men hvis det kan muntre dig lidt op, kan jeg fortælle at jeg har informationer om hændelsesforløbet ..... og der er bestemt ikke noget at prale af. Slet ikke fra DBs side. Lad resten foregå internt .... så kan vi i stedet fortsætte med at diskutere overordnet om jernbaner i al almindelighed.

Så kunne du måske også lade din kritik at informationsdirektøren være intern, når du ikke kan komme med saglige offentligt tilgængelige argumenter for at kritisere manden..

Der er åbenbart, blandt nogen herinde, konsensus om, at han er idiot, - det er jo folks egen holdning og fred være med det, men det bliver bare belastende at høre på, når det er kritik for kritikkens skyld, uden nogen form for indhold..

Du har tilsyneladende ikke fulgt med i, hvad Ekstrabladet skriver:

"Fra DSB lyder det, at man nu vil gå i dialog med DB om servicen på strækningen mellem den danske hovedstad og millionbyen Hamborg.
Vi kommer til at tale med tyskerne. De her ting skal undgås fremover, siger informationschef Tony Bispeskov.
EB: Det lader til, at det sejler mere generelt på den rute?
Det er ikke noget, jeg har efterretninger om, at der skulle være generelle problemer på den strækning, siger Tony Bispeskov.


Hvis han mener at være fejlciteret eller misforstået, skal han da hurtigst muligt sørge for at få berigtiget, hvad man kan læse på Ekstrabladets hjemmeside

Læs også her
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/dsb-i-nattekaos-personalet-skred/9889538
Artiklen har i øvrigt været omskrevet flere gange og nærmer sig mere og mere sandhenden.

Citat fra: Svend Dato  7/08-23, 13:07Læs også her
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/dsb-i-nattekaos-personalet-skred/9889538
Artiklen har i øvrigt været omskrevet flere gange og nærmer sig mere og mere sandhenden.

Jeg er nok ikke ene om at finde en vis diskrepans mellem 'Ekstrabladet' og 'saglige offentligt tilgængelige argumenter'.

Citat fra: Svend Dato  7/08-23, 13:07
Citat fra: mikkelwf Dato  7/08-23, 11:44
Citat fra: Svend Dato  7/08-23, 09:28
Citat fra: mikkelwf Dato  7/08-23, 07:47
Citat fra: Svend Dato  7/08-23, 06:56
Citat fra: Jonas1983 Dato  6/08-23, 12:28Mere kaos.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/288-blev-smidt-af-skete-igen-fredag/9890722

Er DB og DSB "uvenner"?
Det lader i hvert fald ikke til, at de taler godt sammen...

Jo mere der dykkes ned i denne sag, jo mere grotesk viser den sig at være.
Jeg håber at personer på et tilpas højt niveau i DSB (jeg tænker her ikke på informationschefen), følger op på hændelsen, herunder DBs noget uheldige rolle.


Har du kontaktet DSB og fortalt dem hvem de skal sende til Tyskland?

Det kunne jo være DSB var af en anden mening, men selvfølgelig ved mandagstrænerne herinde mere om kompetencerne i DSB's ledelse end de selv gør..

Ironi kan forekomme..

Der er ingen grund til at gå i detaljer her, men hvis det kan muntre dig lidt op, kan jeg fortælle at jeg har informationer om hændelsesforløbet ..... og der er bestemt ikke noget at prale af. Slet ikke fra DBs side. Lad resten foregå internt .... så kan vi i stedet fortsætte med at diskutere overordnet om jernbaner i al almindelighed.

Så kunne du måske også lade din kritik at informationsdirektøren være intern, når du ikke kan komme med saglige offentligt tilgængelige argumenter for at kritisere manden..

Der er åbenbart, blandt nogen herinde, konsensus om, at han er idiot, - det er jo folks egen holdning og fred være med det, men det bliver bare belastende at høre på, når det er kritik for kritikkens skyld, uden nogen form for indhold..

Du har tilsyneladende ikke fulgt med i, hvad Ekstrabladet skriver:

"Fra DSB lyder det, at man nu vil gå i dialog med DB om servicen på strækningen mellem den danske hovedstad og millionbyen Hamborg.
Vi kommer til at tale med tyskerne. De her ting skal undgås fremover, siger informationschef Tony Bispeskov.
EB: Det lader til, at det sejler mere generelt på den rute?
Det er ikke noget, jeg har efterretninger om, at der skulle være generelle problemer på den strækning, siger Tony Bispeskov.


Hvis han mener at være fejlciteret eller misforstået, skal han da hurtigst muligt sørge for at få berigtiget, hvad man kan læse på Ekstrabladets hjemmeside

Læs også her
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/dsb-i-nattekaos-personalet-skred/9889538
Artiklen har i øvrigt været omskrevet flere gange og nærmer sig mere og mere sandhenden.

To (i øvrigt uheldige) hændelser er altså ikke lig med generelle problemer.

Det er det han siger, og det er jeg umiddelbart enig med ham i.

Hvis du på baggrund af den udtalelse mener det diskvalificerer manden fra, at det ham, der på DSB's vegne, taler med DB, så fint. Det mener jeg ikke. Så er vi uenige..

Men min oprindelige kommentar til / kritik af dit indlæg gik direkte på, at du diskvalificerede manden uden nogen form for argumenter af nogen art. Det er bare at gå efter manden, og ikke bolden, og det er hverken konstruktivt eller fremmende for debatten..

Og ja, men skal nok ikke tage ekstrabladets udlægning for den 100% objektive sandhed.. ;)

Selvom hverdagen ikke går så katastrofalt dårligt som de to hændelser, synes jeg godt man kan argumentere for at Hamborg-toget generelt ikke kører særlig godt. Sporarbejde i Tyskland og dansk grænsekontrol gør sit for at toget ikke når rettidigt til København, og det er ofte i en grad så returløbet også bliver forsinket. Det hjælper så heller ikke at rangering til og fra klargøringsområdet (der ligger mellem Dybbølsbro og Carlsberg) kun kan foregå med 10 km/t pga interne DSB-regler.

Jeg har ikke tal for det, men min mavefornemmelse er at forsinkelser på Hamborg-toget er reglen mere end undtagelsen.

Citat fra: RasmusD Dato  7/08-23, 20:49Selvom hverdagen ikke går så katastrofalt dårligt som de to hændelser, synes jeg godt man kan argumentere for at Hamborg-toget generelt ikke kører særlig godt.
dagens IC 1192 er p.t. +14 min.

Internationale tog er noget som Compagnie Internationale des Wagons-Lits kunne drive. Siden da er der gået regeltyranni, manglende kommunikation, mangel på kompetencer og ansvarsforflygtigelse i det, vilje er der heller ikke meget at lugte af. At toget kom 2 timer for sent af sted i Kh betyder at man har  3:20 at varsle personalet der skal overtage i Padborg om det. 3:20 til at skaffe udhvilet personale og fragte dem i en Taxa. 

Et eksempel på mangel af vilje og kompetence kan høre hver dag: 
Der skal laves højtalerudkald til ca 300...400 mennesker: dansk-tysk-engelsk
En pæn stor forsamling mennesker og endda på fremmedsprog. Alle vi andre gennemgår hvad vi mon vil sige inden vi stiller os op og have en taleseddel. Den havde måske også været forbi mindst 1 kollega, der kan det det sprog.

Nej, vi få freestylegrammatik og semantiske nyskabelser der nogen gange er til morskab andre gange til tårekrumning. Hvem udsætter dog personalet for den ydmygelse?

Om misforstår mig ej: Pyt med fonetikken, en togfører er ikke radiovært.

Citat fra: Thorfinn Dato  8/08-23, 18:45Nej, vi få freestylegrammatik og semantiske nyskabelser der nogen gange er til morskab andre gange til tårekrumning. Hvem udsætter dog personalet for den ydmygelse?

Mange tak for dit velvalgte og illustrative eksempel, Thorfinn: "tårekrumning".

Gå op Sider:[1] 2

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak