Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- Lille Syd: Roskilde - Lille Skensved, aktuelle billeder
Gå ned Sider:[1] 2
Et par besøg på den nordlige del af "Lille Syd" her i ferien i august gav nogle billeder som jeg her præsenterer et udvalg af. Sydbanen Roskilde - Køge - Næstved, blev åbnet af Det Sjællandske Jernbaneselskab i 1870 og overdraget til DSB i 1888. For nyligt december 2019, blev driften på strækningen Roskilde - Køge overdraget til Regionen dvs Lokaltog A/S som jo også driver Østbanen.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Her ses LT 2137 passere holdestedet Roskilde Festivalplads

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.   
LT 2033 ved Brordrupvej Kamstrup

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.   
LT 2031 Gadstrup

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
LT 2032 Mellem Gadstrup og Havdrup

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
LT 2133 mod nord fra Havdrup

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 
LT 2137 mellem Gadstrup og Havdrup

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Havdrup

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Havdrups stationskat

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
LT 2032 mellem Havdrup og Ll Skensved

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
LT 2037 mellem Havdrup og Ll Skensved

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
LT 2132 mellem Havdrup of Ll Skensved

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Ll Skensved. (Der er en god artikel vedr Ll Skensved station på EVPs hjemmeside)

Mvh
Steen



Citat fra: Steen Larsen Dato 18/08-23, 14:04Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Ll Skensved.

Mvh
Steen


Skinnerne ser noget rustne ud. Kører der kun få tog på strækningen?

Mvh.
Lars

Citat fra: Lars Dato 18/08-23, 18:37
Citat fra: Steen Larsen Dato 18/08-23, 14:04Ll Skensved.

Mvh
Steen


Skinnerne ser noget rustne ud. Kører der kun få tog på strækningen?

I spor 1 i Lille Skensved kører planmæssigt ingen tog, men i spor 2 kører fire tog i timen. Billedet viser spor 1.

Anders

Citat fra: andersj Dato 18/08-23, 18:57
Citat fra: Lars Dato 18/08-23, 18:37
Citat fra: Steen Larsen Dato 18/08-23, 14:04Ll Skensved.

Mvh
Steen


Skinnerne ser noget rustne ud. Kører der kun få tog på strækningen?

I spor 1 i Lille Skensved kører planmæssigt ingen tog, men i spor 2 kører fire tog i timen. Billedet viser spor 1.

Ok, så er det ikke her, man krydser.

Mvh.
Lars

Citat fra: andersj Dato 18/08-23, 18:57
Citat fra: Lars Dato 18/08-23, 18:37Skinnerne ser noget rustne ud. Kører der kun få tog på strækningen?

I spor 1 i Lille Skensved kører planmæssigt ingen tog, men i spor 2 kører fire tog i timen. Billedet viser spor 1.
Supplere lidt. Der er akseltællere på strækningen, så der er ikke behov for rustkørsel....

Der krydses normalt i Gadstrup

Citat fra: Steen Larsen Dato 18/08-23, 14:04Et par besøg på den nordlige del af "Lille Syd" her i ferien i august gav nogle billeder som jeg her præsenterer et udvalg af. Sydbanen Roskilde - Køge - Næstved, blev åbnet af Det Sjællandske Jernbaneselskab i 1870 og overdraget til DSB i 1888. For nyligt december 2019, blev driften på strækningen Roskilde - Køge overdraget til Regionen dvs Lokaltog A/S som jo også driver Østbanen.

Hej Steen,

Tak for flotte billeder! Ja, og aftalen om overdragelsen af "Lillebitte Syd" blev underskrevet 19.03.2018 af daværende transportminister Ole Birk Olesen og regionsrådsformand Heino Knudsen. Det skete på Havdrup Station i Lokaltog's LINT '38.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Lokaltog's LINT 2038 i Havdrup 19.03.2018 (OCMP).

Den nye køreplan trådte i kraft i DEC 2020.

Allerede i 1998-1999, hvor en nybygningsløsning af en jernbane København-Ringsted første gang var på tegnebrædtet, men blev droppet under trafikminister Sonja Mikkelsen, kom det på tale, at Østbanen kunne overtage driften på Kj-Ro, når de nye, gennemgående regionaltog Næ-Kj-Kh blev indført.

Forud herfor (fra K64S til K91V) havde Østbanen efter aftale/kontrakt med DSB og varierende i omfang gennemført enkelte daglige togpar på Kj-Ro.

Jeg kvitterer med:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Lokaltog LINT '37 mod Roskilde, Lille Skensved 26.06.2021 (nm).

Bedste hilsener
Niels

Tak til Niels for uddybende informationer vedr strækningens overgang til Regionen og Østbanen

Jeg var i dag igen på togt på Lille Syd og har to spørgsmål:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Billedet er Havdrups nordlige udkørsel. Hvad er dette sorte "knubbede" bælte mellem sporene?

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Og idag lørdag så jeg MFA 5021 afgå ca kl 11:50 fra Ølby mod nord udenfor den normale lørdagskøreplan som kun har et tog om timen fra Ølby mod nord kl X:21.
Kender nogen årsagen til dette tog?

Mvh
Steen


Citat fra: Steen Larsen Dato 19/08-23, 15:29Og idag lørdag så jeg MFA 5021 afgå ca kl 11:50 fra Ølby mod nord udenfor den normale lørdagskøreplan som kun har et tog om timen fra Ølby mod nord kl X:21.
Kender nogen årsagen til dette tog?

Re 4426 Køge-Nivå. Timedriften om lørdagen er kun mellem Køge og Næstved. Mellem Køge og Nivå er der halvtimedrift.

Anders

Citat fra: Steen Larsen Dato 19/08-23, 15:29Tak til Niels for uddybende informationer vedr strækningens overgang til Regionen og Østbanen

Jeg var i dag igen på togt på Lille Syd og har to spørgsmål:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Billedet er Havdrups nordlige udkørsel. Hvad er dette sorte "knubbede" bælte mellem sporene?

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Og idag lørdag så jeg MFA 5021 afgå ca kl 11:50 fra Ølby mod nord udenfor den normale lørdagskøreplan som kun har et tog om timen fra Ølby mod nord kl X:21.
Kender nogen årsagen til dette tog?

Mvh
Steen



Det er for at folk ikke løber over sporet. Kønt ser det ikke ud.

Citat fra: Steen Larsen Dato 19/08-23, 15:29Tak til Niels for uddybende informationer vedr strækningens overgang til Regionen og Østbanen

Jeg var i dag igen på togt på Lille Syd og har to spørgsmål:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Billedet er Havdrups nordlige udkørsel. Hvad er dette sorte "knubbede" bælte mellem sporene?

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Og idag lørdag så jeg MFA 5021 afgå ca kl 11:50 fra Ølby mod nord udenfor den normale lørdagskøreplan som kun har et tog om timen fra Ølby mod nord kl X:21.
Kender nogen årsagen til dette tog?

Mvh
Steen



Det knubbede bælte i Havdrup kaldes pyramidemåtter og er netop til for at forhindre uvedkommende i at færdes på sporene.
Jeg mener, at de blev lagt ud i sporet i efteråret 2022.

Går de ik bare en halv meter ved siden af? Hjælper de på nogen måde

Citat fra: Frank Poulsen Dato 19/08-23, 21:22Går de ik bare en halv meter ved siden af? Hjælper de på nogen måde

Jeg tror ikke at de skal til for at forhindre folk i at krydse hen over sporene til den anden side - der er alligevel intet at finde der, kun et hegn.

Til gengæld skal det til for at forhindre folk i at springe ned fra perronen og så løbe ud til vejen der kan ses yderst til venstre i billedet. Eller omvendt, selvfølgelig, at prøve at springe op på perronerne ude fra vejen.

Citat fra: anho Dato 19/08-23, 22:07
Citat fra: Frank Poulsen Dato 19/08-23, 21:22Går de ik bare en halv meter ved siden af? Hjælper de på nogen måde

Jeg tror ikke at de skal til for at forhindre folk i at krydse hen over sporene til den anden side - der er alligevel intet at finde der, kun et hegn.

Til gengæld skal det til for at forhindre folk i at springe ned fra perronen og så løbe ud til vejen der kan ses yderst til venstre i billedet. Eller omvendt, selvfølgelig, at prøve at springe op på perronerne ude fra vejen.

Var det ikke nemmere at lave en sti de 10 meter hen til vejen, hvis folk gerne vil den vej ud?

Mvh.
Lars

Citat fra: Lars Dato 19/08-23, 22:57Var det ikke nemmere at lave en sti de 10 meter hen til vejen, hvis folk gerne vil den vej ud?

Ganske givet, men BaneDanmark kan jo ikke bare føre en sti ud til offentlig vej. Her skal vejmyndigheden ind i billedet, og måske politiet - der synes ikke at være fortov langs vejen. Det kan blive meget tungt - og så springer vi to ekstra rejsekortstandere over, for nemhedens skyld.

Bh
-ivar

Gå op Sider:[1] 2

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak