Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Sydhavnsmetroen i dag
Sydhavnsmetroen i dag
Af Ottoemil. 18/08-23, 19:33.
Godaften i forummet.
I det godt vejr i eftermiddags var jeg en tur forbi stationerne på Sydhavnsmetroen, og her er et par billeder.


Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Station Havneholmen set fra gaden af samme navn, mod nord med trafiktårnet i baggrunden. Siden jeg sidst så byggeriet her, er elevatoren blevet monteret.


Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Station Enghave Brygge set mod nordøst fra Alfred Nobels Bro.


Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Station Sluseholmen er ret utilgængelig for tiden. Her ses, så vidt jeg kan bedømme, kommende rulletrappe og elevator. Billedet er taget fra fortovet ved Sydhavnsgade. Jeg står ovenpå Øresundsbanen.


Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Station Mozarts Plads, set mod nordvest langs Borgmester Christiansens Gade.


Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Station Ny Ellebjerg set fra Køge Bugtbanens perron.

v.h.
Ottoemil 

Sydhavnsmetroen i dag
Af Niels Munch. 29/09-23, 14:27.
Metroselskabets nyhedsbrev af 29. september 2023:

"Nu testkøres de første metrotog til Sydhavn og Valby

I denne uge er de allerførste metrotog begyndt at testkøre på strækningen mellem Havneholmen og Ny Ellebjerg (det kommende København Syd). Dermed er endnu en vigtig milepæl nået i forhold til udvidelsen af metrolinjen M4 mod Sydhavn og Valby.

Lige nu kører to metrotog ved egen kraft på skinnerne mellem de fem nye stationer, der udgør forlængelsen af metrolinjen M4 til Sydhavn og Valby. Testkørslerne – også kaldet de dynamiske tests – er en vigtig milepæl frem mod åbningen af metroforlængelsen, der i 2024 vil forbinde Valby og Sydhavn med Vesterbro, City, Østerbro og Nordhavn.
....."


Læs hele det uddybende nyhedsbrev her: https://mailchi.mp/m/nu-testkres-de-frste-metrotog-til-sydhavn-og-valby?e=5c3b9bd81f .

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Fra CMC Vasbygade, tog på UF-drejebænken, 27.11.2018 (nm).

M.v.h.
Niels

Sydhavnsmetroen i dag
Af Niels Munch. 16/10-23, 13:58.
Metroselskabets nyhedsbrev af d.d.:

"Sådan kommer stationspladserne i Sydhavn og Valby til at se ud
I 2024 åbner udvidelsen af metrolinjen M4 mod Sydhavn og Valby. Med de fem nye metrostationer følger også fem nye offentlige byrum, som inviterer til leg, ophold, rummelig cykelparkering og nem adgang til Metroen.
....."


Se hele det illustrerede nyhedsbrev her: https://m.dk/nyheder/saadan-kommer-stationspladserne-i-sydhavn-og-valby-til-at-se-ud/ .

M.v.h.
Niels

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak