Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Tim 2023
Tim 2023
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 27/08-23, 11:47.
Hermed en serie billeder fra Tim anno 2023.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.       

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

Tim 2023
Af tgsen. 27/08-23, 18:04.

Tim 2023
Af J@n46. 28/08-23, 00:25.
Jeg havde mit ene hold bedsteforældre boende i Tim. Så jeg kan huske, at der har været 2 spor på Tim st.

Tim 2023
Af Ove Nygaard, Fredericia. 28/08-23, 08:18.
Citat fra: J@n46 Dato 28/08-23, 00:25Jeg havde mit ene hold bedsteforældre boende i Tim. Så jeg kan huske, at der har været 2 spor på Tim st.
Ja, der var krydsningsspor (og læssespor), lige som der også var krydsningsspor i Hee. Så strækningen var "i gamle dage" helt pænt forsynet med krydsningsmuligheder - Holstebro, Bur, Vemb, Ulfborg, Tim, Hee, Ringkøbing - hvilket gav muligheder for at reducere forsinkelser. Da "de kloge" fandt ud af, at det jo ikke var så ofte, at der var brug for alle disse muligheder - og der skulle spares mandskab - blev det forenklet. Og nu er det så "noget helt andet".
Bedste hilsener
Ove af Erritsø, tidligere afløser på strækningen, før "ridder knægt blev konge"! :)

Tim 2023
Af Niels Munch. 28/08-23, 08:51.
Citat fra: Ove Nygaard Dato 28/08-23, 08:18Ja, der var krydsningsspor (og læssespor), lige som der også var krydsningsspor i Hee. Så strækningen var "i gamle dage" helt pænt forsynet med krydsningsmuligheder - Holstebro, Bur, Vemb, Ulfborg, Tim, Hee, Ringkøbing - hvilket gav muligheder for at reducere forsinkelser. Da "de kloge" fandt ud af, at det jo ikke var så ofte, at der var brug for alle disse muligheder - og der skulle spares mandskab - blev det forenklet. Og nu er det så "noget helt andet".


Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Tim 1949. Ophav: Sylvest Jensen Luftfoto. KB Luftfotosamling - Id: L03857_37.tif. P.t. "klikbart".

M.v.h.
Niels

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak