Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Tysk tv-debat jernbanens tilstand
Hej

Tilfældigvis, da jeg sad sidste uge i min hotelværelse i Berlin, hvor jeg lige var ankommet fra Rostock, faldt jeg over denne 75 minutter lange debatudsendelse fra ADR:

https://www.ardmediathek.de/video/hart-aber-fair/zu-spaet-zu-schlecht-zu-teuer-warum-ist-die-bahn-so-kaputt/das-erste/Y3JpZDovL3dkci5kZS9CZWl0cmFnLXNvcGhvcmEtYmJkMGE1MjItZDQ0NS00MWExLWJhMmMtNTY0NWEzOTdiMjkw

Der er tyske undertekster, hvis man finder indstillingen...

Indhold er kendt fra danske forhold: Forsinkelser, sporarbejde - de går også over til at tager strækninger i et omgang, investeringer i jernbaner, investeringer i jernbane iforhold til veje. Så der også interessant indslag om den største by i Tyskland uden en station: Bergkamen med 50.000 indbyggere....

Mvh
Steen

snakke snakke snakke..

Det der ville hjælpe ville være bygge, bygge, bygge.

btw: Der ligger spor i Bergkamen. De har ligget der længe. Hvis byens borger i al de år mente at det ikke er nødvendigt med persontogdrift, så må man konstatere at det ikke sker ved ihærdig venten ved bommene.

Jeg så den samme udsendelse hjemme på Frederiksberg. Men før den glimrende debat var der et oplæg på samme kanal med tyske undertekster. Den første udsendelse var lidt tam:

https://www.ardmediathek.de/video/Y3JpZDovL2Rhc2Vyc3RlLmRlL3JlcG9ydGFnZSBfIGRva3VtZW50YXRpb24gaW0gZXJzdGVuLzIwMjMtMDktMDRfMjAtMTUtTUVTWg

Og efter debatten var de yderligere udsendelse om sikkerheden på de tyske skinner. Den sidste udsendelse er klart den mest informative. Det var for mig rystende at se hvor dårligt det tyske skinnenet er:

https://www.ardmediathek.de/video/Y3JpZDovL2Rhc2Vyc3RlLmRlL3JlcG9ydGFnZSBfIGRva3VtZW50YXRpb24gaW0gZXJzdGVuLzIwMjMtMDktMDRfMjItNTAtTUVTWg

Gå op Sider:[1]
Knutzens personvogne
Knutzens personvogne

Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak