Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Sporvogne i Stettin 2023
Sporvogne i Stettin 2023
Af D 826. 19/09-23, 07:49.
    Den første uge i september besøgte jeg Stettin nogle dage. Byen har et større sporvejsnet. Ikke mindre end 9 linier. Men så holder det imponerende også op. Sporet er mange steder, især hvor det ligger i eget areal, i ringe stand. Strækningen langs havnen var særlig slem. Stykket ned mod banegården var helt lukket for total udskiftning. Derudover fremmes sporvognene ikke ved lyskryds, som i mange andre byer. Jeg tog en tur, hvor der gik 14 min fra påstigning til at jeg stod af. 6-7 min gik med at holde for rødt ved lyskryds.
  Vognparken er bestemt heller ikke ny. Der var en 25-30 nyere ledvogne fra Pesa, lidt andre polsk bygget vogne af forskellig årgang, samt en meget stor gruppe Tatra vogne af typerne T6A2 og KT4Dt, købt brugt for ca. 10 år siden i Berlin.
  Her lidt foto fra turen. De polske vogne har jeg ingen data for.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Vognene 531 og 532 ved Waly Chrobrego september 2023 (bh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Vognene 778 og 798 ved Waly Chrobrego september 2023 (bh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Vognene 203 og 204 Tatra type T6A2 ex. BVG 5185 og 5187 ved Plac Rodla september 2023 (kh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Vognene 239 og 240 Tatra type T6A2 ex. BVG 5213 og 5191 ved Waly Chrobrego september 2023 (bh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Vognene 153 og 156 Tatra type KT4Dt ex. BVG 7056 og 7071 ved Plac Grunwaldzki september 2023 (kh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Vogn 134 Tatra type KT4Dt ex. BVG 7084 ved Plac Grunwaldzki september 2023 (kh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Vognene 170 og 171 Tatra type KT4Dt ex. BVG 7063 og 7053 ved Wawrzyniaka september 2023 (bh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Vogn 602 ved Plac Grunwaldzki september 2023 (kh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Vogn 622 ved Wawrzyniaka september 2023 (kh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Vogn 622 ved Wawrzyniaka september 2023 (kh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Vogn 821 Pesa vogn ved Plac Rodla september 2023 (kh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Vogn 804 Pesa vogn ved Kollataja september 2023 (kh).

Hilsner Keld

Sporvogne i Stettin 2023
Af Niels Munch. 19/09-23, 09:31.
Kære Keld,

Mange tak for reportagen. Her kan i øvrigt findes omtale af de enkelte vogntyper, deres herkomst og nummerering m.v.: http://www.le-rail.ch/text/aktuell3501.htm .

Moderus Beta-vognene fra Modertrans i Poznań er dog ikke omtalt her, men vil f.eks. fremgå af: https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Stettin .

Bedste hilsener
Niels

Sporvogne i Stettin 2023
Af D 826. 19/09-23, 14:00.
Hej Niels
Tak for oplysningerne.
Hilsner Keld

Gå op Sider:[1]
Vigerslevulykken
Vigerslevulykken

Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.

Læs mere
DSB MH 364

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak