Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- M3 og M4 Erstatningsbusser medens det hele prøves af
M3 og M4 Erstatningsbusser medens det hele prøves af
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 30/09-23, 21:27.
Seneste redigering: 30/09-23, 21:30 af Per Holm
Udbudsmæssige forberedelser til den endelige afprøvning op til M4s evt. godkendelse - lige som sidst, men denne gang vil "ringen" jo være sluttet ved Ny Ellebjerg så det vil være nemmere med S-tog at komme sønden om:

http://myldretid.dk/nyheder/nr/1046

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Så har vi vel en nogenlunde ide om hvornår Sydhavnsmetroen vil åbne, hvis det tager 3 måneder fra afsluttede testkørsler til åbning og det ser ud til at den vil åbne inden sommeren. Meget lækkert når man skal til sydhavnen for at tage en dukkert.

Gå op Sider:[1]
Hedehusene Skærvefabrik A/S
Hedehusene Skærvefabrik A/S

I 1892 stiftede ingeniør Peter Madsen "P. Madsens Skjærvefabrik og Grusgrav ved Hedehusene" og startede dermed gruseventyret i Hedehusene. Her er historien om virksomheden med fokus på både de smalsporede og de normalsporede baner samt de tilhørende lokomotiver.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak