Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- K26 er synlig på Rejseplanen
Gå ned Sider: 1 2 3 [4]
Citat fra: Hansen, Hans Werner Dato 15/10-25, 11:30.... At nævnte ICE også skulle fortsætte til Padborg kan tidsmæssigt næppe lade sig gøre og kan heller ikke findes ved en bookning på DB`s K26. Nu må vente og se, hvad DSB viser, når K26 kan indses.

Jeg må det lige anfører at kørsel mellem Flensburg og Padborg, ikke burde tage så lang tid, at den ikke kan vende i tide, det burde tage ca 12-15 minutter hver vej.

Hvis der er 45 minutters ophold i flensburg så burde den kunne klarer turen til/fra Padborg indenfor opholdstid, og stadig have en okay vendetid, dog ikke den mest driftstabile vendetid men den vil være der trods alt.

Den burde kunne have ca. 15 minutters ophold i Padborg. Hvor der er 45 minutters ophold i Flensburg.

K26
Af Mikkelhk, Lunderskov. 15/10-25, 15:41.
Citat fra: Time will tell Dato 15/10-25, 08:49Der køres med ICE-T (br 411)
Tak for info, jeg tænkte ikke over at tjekke vognantallet på ICE-T.

Citat fra: mpp Dato 15/10-25, 10:16Sprinter betyder bare, at det er et ekstra ekspress ICE-tog, der kun stopper på de absolut største stationer. Man har det f.x. også mellem Berlin og Munchen med ICE-3, så man kan køre 300 km/t.
Det er jeg med på, men jeg vidste ikke om Sprinter var "bundet op" på en specifik type materiel, f.eks. ICE 4 eller ICE-T.

Citat fra: Hansen, Hans Werner Dato 15/10-25, 11:30Indtil videre kan man kun gætte på hvad Deutsche Bahn indsætter af ICE-tog mellem Frankfurt a.M. til Flensborg og retur. Jeg kan ikke forestille mig, at man benytter et superlangt tog, men måske ICE-BR 415 med 5 vogne, da passagerantal mellem Hamborg og Flensborg ikke vil være stor nok til at fylde andre og længere ICE. I øvrigt er jeg enig med indlæg af Mikkelhd. Hvad DSB meldingen angår, hvor der oplyses, at der indsættes et ICL-tog på særlige rejsedage mellem København og Padborg, kan jeg ikke få til at passe, da der på samme tidspunkt dagligt kører DSB IC-tog mellem Fredericia og Flensborg, hvor der er ank. 11:53 og afg. 12:03. Dette passer fint for skift til ICE 1186/1187, som har ca. 3 kvarters ophold på Flbg. banegård, inden den returnerer til Frankfurt (lufthavn). At nævnte ICE også skulle fortsætte til Padborg kan tidsmæssigt næppe lade sig gøre og kan heller ikke findes ved en bookning på DB`s K26. Nu må vente og se, hvad DSB viser, når K26 kan indses.
Da jeg er involveret i planlægningen af togtrafikken i Sønderjylland, har jeg vidst i flere måneder at 1186/1187 skulle forlænges til Padborg på visse køredage (og at 375/378 kører Kh-Pa-Kh de samme dage), men af konkurrence- og jobhensyn har jeg naturligvis ikke lækket informationer. Nu hvor køreplanerne er offentligt tilgængelige kan jeg diskutere dybere om togene. Som jeg har skrevet ovenfor, forventer jeg helt klart at det er en visningsfejl på bahn.de at togene de pågældende dage står til at vende i Flensburg, og at der formentlig indenfor få dage vil blive vist de korrekte køreplaner på bahn.de.

Citat fra: andersj Dato 15/10-25, 12:02Det er nu meget let at finde ud af, fordi det er en BR 411 der bliver vist når man vil reservere plads. Husk toget kører ikke nonstop Flensburg-Frankfurt, men skal også have passagerer med der vil hurtigt fra Hamburg til Frankfurt. BR 415 er mere eller mindre udrangeret. 
Som "time will tell" og du skriver, er det formentlig BR 411 der skal bruges, jeg kender dog ikke forskellen på layout i BR 411 og BR 412.2 (ICE 4), som begge er 7-vogns togsæt.

Hilsen Mikkel

Tak til Anders for de konkrete oplysninger omkring ICE 1186/1187. Det var mig ikke muligt, at finde nærmere fra DSB for K26. Såvidt jeg desuden på DB rejseplan og info om booking af siddeplads kan se, så er nævnte ICE Sprinter en BR 401, en moderniseret udgave af ICE 1, bestående af 2 trækkraft, 2 vg 1.Kl, en restaurationsvogn og 4 vg 2.Kl. Man skal desuden være opmærksomt på, at toget ikke kører dagligt.

K26 er synlig på Rejseplanen
Af andersj, Aalborg. 15/10-25, 18:31.
Det ser ud til at der er en del fejl på de direkte tog også, hvor DB mener at de kører som "EC" mellem Hamburg og Schleswig og som "ECE" mellem Schleswig og København uden 1. klasse. Det er derfor ikke muligt at booke 1. klasse på de direkte tog pt. medmindre man kun booker Hamburg-Schleswig.

Man kan se at det er en ICE-T baseret på den lille kupé der er bag førerrummet samt de lidt spøjse delvise 4-mands kupéer der er på 1. klasse i ICE-T som der også var i ICE-TD. Selve tegningen med "motorvogne" er ikke retvisende. ICE 1 har almindelige 6-mands kupéer på både 1. og 2. klasse og ICE 4 har ingen kupéer.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Anders

Af andersj, Aalborg. 4/11-25, 01:01.
Der er nu åbnet op frem til slut januar på Rejseplanen og dermed også Nordjyske Jernbaners nye køreplan med betjening af Arden og Hobro. 2 timer og 49 minutter fra Skagen til Hobro, eller 2 timer og 25 minutter ved skift til bus 973X i Frederikshavn og ICL i Aalborg.

Aalborg-Skørping
NJ - 21 min
IC - 12 min

Aalborg-Hobro
NJ - 37 min
IC - 25 min
ICL - 22 min

Der er afgang og ankomst i Aalborg med ca. 20 minutters mellemrum, men NJ ankommer og afgår tæt på lyntoget i Hobro.
Det bliver svært at få økonomi i den sydlige del af Aalborg Nærbane, når DSB endda også sælger Orange billetter med stor rabat til Skørping og Hobro samtidig med en markant kortere rejsetid, personale ombord og bedre komfort.

Anders

Af DRT, Valby. 4/11-25, 13:47.
Citat fra: Ncard00 Dato  1/10-25, 09:01Så er køreplanen kommet i detaljer på DSB's hjemmeside, hvor kan kan læse om alle ændringerne:

https://www.dsb.dk/trafikinformation/sporfornyelse/k26/
Hvad med Tjenestekøreplanerne, ved du noget om det, eller er der nogen der gør?

Vh Enzo Rosenhoff 🙂

Af larsht, København. 4/11-25, 19:32.
Citat fra: DRT Dato  4/11-25, 13:47
Citat fra: Ncard00 Dato  1/10-25, 09:01Så er køreplanen kommet i detaljer på DSB's hjemmeside, hvor kan kan læse om alle ændringerne:

https://www.dsb.dk/trafikinformation/sporfornyelse/k26/
Hvad med Tjenestekøreplanerne, ved du noget om det, eller er der nogen der gør?
De er ikke kommet endnu

Mvh
Lars

Noget andet jeg har set er at spor 5/6 på Aarhus H. Bliver taget i brug lørdag den 17 januar.

Jeg syntes eller at have læst, at det først skulle være weekenden efter.

Men positivt, hvis man kan åbne før tid.

Af Mikkelhk, Lunderskov. 10/11-25, 16:42.
Så har GoCollective udgivet alle deres køreplaner for K26: https://gocollective.dk/trafikinformationer/koereplaner/ .
Tjenestekøreplanerne for K26 mangler stadig på Banedanmarks hjemmeside, men jeg har på fornemmelsen at de bliver tilgængelige i løbet af denne uge.

Hilsen Mikkel

Gå op Sider: 1 2 3 [4]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak