Citat fra: Time will tell Dato 15/10-25, 08:49Der køres med ICE-T (br 411)
Tak for info, jeg tænkte ikke over at tjekke vognantallet på ICE-T.
Citat fra: mpp Dato 15/10-25, 10:16Sprinter betyder bare, at det er et ekstra ekspress ICE-tog, der kun stopper på de absolut største stationer. Man har det f.x. også mellem Berlin og Munchen med ICE-3, så man kan køre 300 km/t.
Det er jeg med på, men jeg vidste ikke om Sprinter var "bundet op" på en specifik type materiel, f.eks. ICE 4 eller ICE-T.
Citat fra: Hansen, Hans Werner Dato 15/10-25, 11:30Indtil videre kan man kun gætte på hvad Deutsche Bahn indsætter af ICE-tog mellem Frankfurt a.M. til Flensborg og retur. Jeg kan ikke forestille mig, at man benytter et superlangt tog, men måske ICE-BR 415 med 5 vogne, da passagerantal mellem Hamborg og Flensborg ikke vil være stor nok til at fylde andre og længere ICE. I øvrigt er jeg enig med indlæg af Mikkelhd. Hvad DSB meldingen angår, hvor der oplyses, at der indsættes et ICL-tog på særlige rejsedage mellem København og Padborg, kan jeg ikke få til at passe, da der på samme tidspunkt dagligt kører DSB IC-tog mellem Fredericia og Flensborg, hvor der er ank. 11:53 og afg. 12:03. Dette passer fint for skift til ICE 1186/1187, som har ca. 3 kvarters ophold på Flbg. banegård, inden den returnerer til Frankfurt (lufthavn). At nævnte ICE også skulle fortsætte til Padborg kan tidsmæssigt næppe lade sig gøre og kan heller ikke findes ved en bookning på DB`s K26. Nu må vente og se, hvad DSB viser, når K26 kan indses.
Da jeg er involveret i planlægningen af togtrafikken i Sønderjylland, har jeg vidst i flere måneder at 1186/1187 skulle forlænges til Padborg på visse køredage (og at 375/378 kører Kh-Pa-Kh de samme dage), men af konkurrence- og jobhensyn har jeg naturligvis ikke lækket informationer. Nu hvor køreplanerne er offentligt tilgængelige kan jeg diskutere dybere om togene. Som jeg har skrevet ovenfor, forventer jeg helt klart at det er en visningsfejl på
bahn.de at togene de pågældende dage står til at vende i Flensburg, og at der formentlig indenfor få dage vil blive vist de korrekte køreplaner på
bahn.de.
Citat fra: andersj Dato 15/10-25, 12:02Det er nu meget let at finde ud af, fordi det er en BR 411 der bliver vist når man vil reservere plads. Husk toget kører ikke nonstop Flensburg-Frankfurt, men skal også have passagerer med der vil hurtigt fra Hamburg til Frankfurt. BR 415 er mere eller mindre udrangeret.
Som "time will tell" og du skriver, er det formentlig BR 411 der skal bruges, jeg kender dog ikke forskellen på layout i BR 411 og BR 412.2 (ICE 4), som begge er 7-vogns togsæt.