Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Problemer med sporskifte i Ølby igen
Gå ned Sider: 1 [2]
Citat fra: nielsm Dato 14/10-23, 19:19Er der overhovedet nogen sammenhæng mellem den division i Alstom der designer og producerer rullende materiel, og den division der udvikler og implementerer sikkerhedssystemer? Ud over en fælles topledelse.


Nej, det er der ikke. Hvis min hukommelse ikke svigter mig har du få personer, der arbejder på IC5 i Danmark, de fleste befinder sig i Frankrig.
Langt de fleste ansatte af Alstom i DK arbejder på en eller anden måde på signalprogrammet (også dem, der tidligere arbejdede for Bombardier, og som indtil for nylig udelukkende kiggede på sikringsarbejdet på ATC'en og andre sikringsydelser for BDK/Lokaltog/osv.)

Citat fra: Choo choo Dato 15/10-23, 22:40
Citat fra: nielsm Dato 14/10-23, 19:19Er der overhovedet nogen sammenhæng mellem den division i Alstom der designer og producerer rullende materiel, og den division der udvikler og implementerer sikkerhedssystemer? Ud over en fælles topledelse.

Nej, det er der ikke. Hvis min hukommelse ikke svigter mig har du få personer, der arbejder på IC5 i Danmark, de fleste befinder sig i Frankrig.
Langt de fleste ansatte af Alstom i DK arbejder på en eller anden måde på signalprogrammet (også dem, der tidligere arbejdede for Bombardier, og som indtil for nylig udelukkende kiggede på sikringsarbejdet på ATC'en og andre sikringsydelser for BDK/Lokaltog/osv.)

Som jeg har hørt det (fra diverse youtube-kanaler og andre steder der måske, måske ikke ved hvad de taler om) så ligger meget at problemet dog i Alstoms øverste ledelse, der har presset alle de forskellige divisioner til at "spare og effektivisere", med det resultat at de ikke længere kan levere et ordenligt produkt til tiden. Og så tabte de en af deres mest profitable underafdelinger til et noget snusket opkøb fra General Electric.

Gå op Sider: 1 [2]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak