Citat fra: Lasse Toylsbjerg Petersen Dato 24/10-23, 12:23[...]
Efter nogle år med lave salgstal er efterspørgslen efter dobbeltdækkervogne på vej op igen - da dobbeltdækkere nok er dyrere end enkeltdækkervogne (pr plads), men til gengæld giver de siddepladser, man ofte har brug for uden af skulle forlænge perronerne.
Lasse
Det med at forlænge perronerne er vist ikke et problem på Sjælland. Der kan køre 200 meter tog (syv vogne) uden problemer* på alle strækninger (undtagen Lille Syd, der alligevel skal have længere perroner i dag), og 250 meter tog (ni vogne) på Kystbanen (undtagen Nørreport) og til Holbæk, Slagelse og Nykøbing F.
*her glemmer vi så lige tåbeligheden i at have anlagt Kalundborg Øst med kun 160 meter perron, når der ofte kører to sammenkoblede IC4 til Kalundborg = 180 meter tog. Resten af perronerne den vej er 200-250 meter lange... Suk...