Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- RhB ABe 4/4 III taget ud af drift
Hej

For os der elsker schweiziske baner og måske specielt Rhätische Bahn, en lidt vemodig nyhed.

Ifølge et opslag på facebook, har Rhätische Bahn's ABe 4/4 III kørt den sidste tur med Bernina-ekspressen. Om det også betyder at de har kørt for sidste gang i ordinær trafik, kan jeg ikke se af opslaget.

Jeg forsøgte at se om jeg har billeder af dem, men jeg har koncentreret mig om film. I min film om RhB, der findes på Youtube kan man se dem i drift.

Link til filmen er her:
.

Hilsen
Niels

RhB ABe 4/4 III taget ud af drift
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 23/10-23, 19:52.
Ok, jeg måtte lige slå dem op.

1. generations drejefeltsteknik er jo i disse år på vej ud, som vore hjemlige Me og Ae, men banebrydende det var de.

Her på 9 sprog: https://de.wikipedia.org/wiki/RhB_ABe_4/4_III

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Niels Buch Dato 23/10-23, 19:28Ifølge et opslag på facebook, har Rhätische Bahn's ABe 4/4 III kørt den sidste tur med Bernina-ekspressen. Om det også betyder at de har kørt for sidste gang i ordinær trafik, kan jeg ikke se af opslaget.

Det har de nok; dels er de indrettet til 1.000V DC, dels har de ikke behindertengerechter Zugang.

M.v.h.
Niels

RhB ABe 4/4 III taget ud af drift
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 24/10-23, 19:48.
I Facebook gruppen "Swiss Railways" nævnes nyt togkontrolsystem ZSI127 og problemet med at skaffe reservedelselektronik til de 30 år gamle enheder. Nu skal nr. 54 bevares og de andre benyttes som reservedelslager.

https://www.facebook.com/groups/894282347331350/permalink/6954550611304463/

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak