Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Statusrapport for Signalprogrammet september 2023
Så er der ny statusrapport for Signalprogrammet. God læselyst.

https://www.ft.dk/samling/20231/almdel/TRU/bilag/35/index.htm

Citat fra: frederikhk Dato 26/10-23, 19:20Så er der ny statusrapport for Signalprogrammet. God læselyst.

https://www.ft.dk/samling/20231/almdel/TRU/bilag/35/index.htm

Det er første gang i lang tid hvor der er noget der bare minder om positive udsagn om øst. Lad os krydse fingre.
Bjarke

Det er et kæmpeprojekt, og der er stadig udfordringer. Jeg noterer således at strækningen (København)-(Peberholm)er er sat til slut 2025,men har risikoniveau rød, så her bliver nok en forsinkelse.
254 køretøjer har fået ombordudrustning, men her er kun tale om danske køretøjer. Strækningen øst for Kastrup trafikeres stort set kun af udenlandske operatører. Jeg går ud fra at godstogsoperatørerne og Snälltåget allerede har lokomotiver med ombordudrustning, men hvad så med Øresundstog og X2000.
Hvordan ser status ud for disse?

Citat fra: Pvc Dato 27/10-23, 15:27Det er et kæmpeprojekt, og der er stadig udfordringer. Jeg noterer således at strækningen (København)-(Peberholm)er er sat til slut 2025,men har risikoniveau rød, så her bliver nok en forsinkelse.
254 køretøjer har fået ombordudrustning, men her er kun tale om danske køretøjer. Strækningen øst for Kastrup trafikeres stort set kun af udenlandske operatører. Jeg går ud fra at godstogsoperatørerne og Snälltåget allerede har lokomotiver med ombordudrustning, men hvad så med Øresundstog og X2000.
Hvordan ser status ud for disse?

De renoverede X2000 har fået ETCS.

Øresundstogene? Her er lidt info:

https://www.railwaygazette.com/technology/%C3%B6resundst%C3%A5g-etcs-contract-awarded/56127.article

Jeg skulle sige at problemet ikke er operatører uden ETCS problemet er hvis ERTMS udrulningen bliver forsinket.

Statusrapport for Signalprogrammet september 2023
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 27/10-23, 17:23.
Citat fra: Ollebrum Dato 27/10-23, 15:52Øresundstogene? Her er lidt info:

https://www.railwaygazette.com/technology/%C3%B6resundst%C3%A5g-etcs-contract-awarded/56127.article


Fin artikel, takker.

Men et gran salt: Den er 3½ år gammel.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Den første EG med ETCS er ved at blive godkendt. Herefter kommer serieinstallationen i de 12 andre

Green Cargo har fået otte Vectron B18 med DK-STM og ETCS (samme model som Snälltåget), og tager dem i brug i transittrafikken i 2024.

SJ er ved at installere ETCS i alle X2000, som også alle er ved at få udskiftet al teknisk udrustning. Som jeg har forstået det, vil de gerne have alle X2000 til at have ens udrustning, så de alle kan køre i Danmark.

Skånetrafiken/Øresundståg har installeret ETCS i den første X31/ET, som nu afventer godkendelse. Herefter følger serieinstallationen.

TXL og HectorRail ved jeg ikke noget om.

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Tak til alle for gode svar.

Gå op Sider:[1]

DSB MO 1846

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak