Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Hovedstadens Letbane i Glostrup, Rødovre og Herlev de seneste dage
Goddag i forummet!

I dag kom jeg forbi byggeriet af Hovedstadens Letbane mellem Glostrup og Herlev, og her er et par billeder fra en efterårsdag med ret godt vejr. Der var gang i arbejderne på den kommende teststrækning mellem Glostrup station og Lyskær.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Ved det kommende stoppested Glostrup Hospital Rigshospitalet blev der i dag monteret 'læ'-skærme. Jeg fotograferer mod nord.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
På skinnepladsen lige syd for det kommende stoppested Glostrup Nord Hersted ligger der nu mange køreledningsmaster. Fotograferet mod nord.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
På det kommende stoppested Glostrup Nord Hersted er der nu også opsat læskærme. Fotograferet mod nord.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Ved Hestebroen mellem krydset ved Fabriksparken og krydset ved Jyllingevej blev der fra denne tårnvogn arbejdet med montering af beskyttelsesplader (hedder de det?) på broen. Jeg fotograferer mod nord. I forgrunden ses en af de store regnvandskanaler, som er blevet etableret flere steder i Glostrup Kommune i forbindelse med anlægget af sporvejen.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Ved det kommende stoppested Glostrup Ejby er der opsat stakit mod cykelstien og afskærmning mod bilkørebanerne, og der arbejdes med standere m.v. til signaler og belysning. Jeg fotograferer mod sydvest.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Ved det kommende stoppested Rødovre Nord var der gang i arbejdet med af etablere de sidste sporforbindelser til remisen. Så vidt jeg kunne se, mangler kun forbindelsen over de vestlige bilkørebaner. Jeg fotograferer mod nordøst langs Herlev Ringvej.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Nordre Ringvej set mod nord. I baggrunden til højre, hvor bussen kører på tværs, er krydset Herlev Ringvej/Lyskær, og umiddelbart nord for det kryds kommer stoppestedet Herlev Syd til at ligge. Så vidt jeg har forstået, kommer sporvejens teststrækning til at ende her.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Sporvejens trace i Herlev Ringvej, set mod nord fra krydset Mileparken/Kantatevej/Herlev Ringvej. Under kranen kan de to elevatortårne ved det kommende stoppested Herlev station anes.

Og så lige et par stykker fra 'Åbent hus' i går:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Vogn 102 i remisen .

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Opstillingssporene ved remisen.

v.h.
Ottoemil

Tak for de flotte billeder Ottoemil.

Desværre øsede det ned søndag, så vi droppede åbent hus.

Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

undere mig over ikke at se så meget som en mast til kører strøm ?? kommer man og spærre det hele igen ??
altså så frem vejbaner frigives inden

Citat fra: mss Dato 31/10-23, 12:03Desværre øsede det ned søndag, så vi droppede åbent hus.

Som det vil fremgå af Letbanens egen illustrerede reportage, foregik det "åbne hus" fortrinsvis indendørs: https://www.dinletbane.dk/da/nyheder/%C3%A5bent-hus-gav-myldretid-i-letbanen/ - selv om den lange kø af besøgende var henvist til det sure regnvejr.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Vogn L3-102 set fra A-enden, 29.10.2023 (nm).

Ca. 1.400 gæster besøgte arrangementet.

Bedste hilsener
Niels

Citat fra: hummel_62 Dato 31/10-23, 14:10undere mig over ikke at se så meget som en mast til kører strøm ?? kommer man og spærre det hele igen ??
altså så frem vejbaner frigives inden

På mange af de fine billeder, Ottoemil viser herinde, vil du kunne finde sokler, der er forberdt til påboltning af køretrådsmasterne.

Godaften i forummet.

I går kom jeg forbi Hovedstadens Letbanes sydligste del, og her er et par billeder.
Siden jeg sidst var på de kanter, er der sket meget med hensyn til spor og ensretterstationer.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Diamantkrydsningen ved Vejlegårdsvej. I baggrunden ses Ishøj S-banestation. Jeg fotograferer mod vest.
Efter diamantkrydsningen svinger sporvejen 90 grader til højre, krydser Vejlegårdsvej og når til endestationen Ishøj Station.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Ensretterstationen på hjørnet af Vejlegårdsvej og Ishøj Stationsvej.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Umiddelbarrt nord for det kommende stoppested Strandhaven arbejdes der i krydset Vejlegårdsvej/Bækkeskovvej/Søndre Ringvej med at lægge rilleskinner. Fotograferet mod nord.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Søndre Ringvej set mod sydvest fra det kommende stoppested Vallensbæk station.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Søndre Ringvej set mod nordøst fra krydset ved Vallensbæk Torvevej. I baggrunden, lige før broen, kommer stoppestedet Delta Park til at ligge.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Sporarbejde ved Søndre Ringvej, set mod nordøst ud for Brøndby Haveby.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Umiddelbart nord for det kommende stoppested Brøndbyvester er der nu lagt en transversal. Jeg fotograferer mod nord. Det er Søndre Ringvej til højre.

v.h.
Ottoemil     

Gå op Sider:[1]
Billige jernbane T-shirts

DSB MY 1126

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak