Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Ny S-togs tunnel undersøges
Her: Ny S-togs tunnel
Mvh
Steen

Citat fra: Steen Larsen Dato 31/10-23, 16:56Her: Ny S-togs tunnel

Desværre et det en "betalingsartikel". Mon det er Eksprestunnellen, der genoplives: https://www.jernbanen.dk/forum1/index.php/topic,340.msg2149.html ?

M.v.h.
Niels

Ny S-togs tunnel undersøges
Af anho. 31/10-23, 17:30.
Citat fra: Niels Munch Dato 31/10-23, 17:08
Citat fra: Steen Larsen Dato 31/10-23, 16:56Her: Ny S-togs tunnel

Desværre et det en "betalingsartikel". Mon det er Eksprestunnellen, der genoplives: https://www.jernbanen.dk/forum1/index.php/topic,340.msg2149.html ?

M.v.h.
Niels

Der er nedsat et kommissorie til at lave en helhedsplan for offentlig transport i hovedstadsområdet. I kommissoriet står ikke hvilken tunnel der skal kigges på, men artiklen siger at et notat nævner at der er tale om en tunnel København H - Rigshospitalet - [Hellerup/Emdrup]. Derudover skal kommissoriet også undersøge muligheden for at S-tog kan overtage de to fjerntogsspor i Røret.

Artiklen omtaler faktisk tunnelen via København H og Rigshospitalet som "eksprestunnelen", men der er ikke tale om det samme forslag som Ekspresgruppen stiller, da dette forslag går udenom København H.

Mange tak for info!

Jeg fornemmer, vi er inde på temaer, som "steenth" har lagt op under "Trafikpolitik" her: https://www.jernbanen.dk/forum1/index.php/topic,1520.msg13129.html#new .

M.v.h.
Niels

Gå op Sider:[1]
Stenlejerne på Sjællands Odde A/S
Stenlejerne på Sjællands Odde A/S

Sjællands Odde består primært af sten og grus, som er ført dertil af skiftende havstrømme. I næsten 100 år blev disse materialer gravet ud, knust, sorteret og fragtet bort, og en 600 mm smalsporsbane med både damp- og diesellok spillede en vigtig rolle i et effektivt transportsystem.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak