Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Kalundborg... Novo
Gå ned Sider: 1 [2] 3 4
Kalundborg... Novo
Af andersj, Aalborg. 15/11-23, 19:54.
Altså nu kører 430R også hver halve time mellem Kalundborg og Slagelse, så det er da kun hvis man har busallergi at man er tvunget over Tølløse eller Roskilde.

Anders

Kalundborg... Novo
Af Gustav Hansen. 15/11-23, 20:02.
Citat fra: andersj Dato 15/11-23, 19:54Altså nu kører 430R også hver halve time mellem Kalundborg og Slagelse, så det er da kun hvis man har busallergi at man er tvunget over Tølløse eller Roskilde.

Det tager hele 40 minutter. Det er langt tid for så kort en strækning sammenlignet med hvad man kunne med en jernbane.

Nu mente jeg også kun angående jernbane. Men jeg vil så sige at jeg helst ville være fri for så lang en tur med bus, så længe de har et dansk komfortniveu.

Kalundborg... Novo
Af anho. 15/11-23, 22:55.
Citat fra: Gustav Hansen Dato 15/11-23, 20:02
Citat fra: andersj Dato 15/11-23, 19:54Altså nu kører 430R også hver halve time mellem Kalundborg og Slagelse, så det er da kun hvis man har busallergi at man er tvunget over Tølløse eller Roskilde.

Det tager hele 40 minutter. Det er langt tid for så kort en strækning sammenlignet med hvad man kunne med en jernbane.

Nu mente jeg også kun angående jernbane. Men jeg vil så sige at jeg helst ville være fri for så lang en tur med bus, så længe de har et dansk komfortniveu.

Forskellen er faktisk større: det tager 55 minutter i bus, uden for myldretiden. De hurtige busser (der tager 43 minutter) kører kun i myldretiden... og de standser ikke i Høng undervejs. Dertil standser hverken den hurtige eller den almindelige 430R i Biotekbyen/Kalundborg Øst. Et tog ville standse i både Høng, Gørlev og Kalundborg Øst undervejs, og stadig kunne klare ruten på omtrent 30 minutter, måske mindre.

Kalundborg... Novo
Af Frank Poulsen. 16/11-23, 09:13.
Det er nemlig lige præcis min pointe. Bussen er alt for langsom kontra hvad et tog kan. Og så må jeg tilstå jeg ikke engang vidste at bussen ikke engang kører forbi Kalundborg Øst. Det gør det jo kun endnu værre.

Kalundborg... Novo
Af Bent Larsen. 16/11-23, 11:20.
Hej
Ja ideen er da god nok, men NOVO forventer vist ikke lige deres medarbejder kommer med tog og bus, ifølge rygternes bero anlægges en stor parkeringsplads uden for fabriksområdet, med bus betjening ind på NOVO.
Vh
Bent Larsen

Kalundborg... Novo
Af Anders Larsen. 16/11-23, 11:24.
Det når jeg kigger på Google maps så ligner det at traceet er der endnu.

Er det lavet om til cykelsti?

Kalundborg... Novo
Af Bent Larsen. 16/11-23, 11:59.
Hej
Ja tarsen er der endnu, der er planer om at forlænge veteranbaner til st. Fuglene. De har købt stationen
Vh
Bent Larsen

Kalundborg... Novo
Af Losna. 16/11-23, 15:50.
Citat fra: Bent Larsen Dato 16/11-23, 11:20Hej
Ja ideen er da god nok, men NOVO forventer vist ikke lige deres medarbejder kommer med tog og bus, ifølge rygternes bero anlægges en stor parkeringsplads uden for fabriksområdet, med bus betjening ind på NOVO.
Vh
Bent Larsen

Rigtig nok; men forleden dag hørte jeg i radioen en pendler, der bemærkede at Kalundborg nu var kommet med i trafikradioen vedr. kødannelser i myldretiden.
Så en togløsning til aflastning, kan være en mulighed.

Det er jo heller ikke sikkert, at princippet om een person i een bil, som holder i kø, er noget som fremtidens mennesker synes om.
Vh
René L Hansen

Kalundborg... Novo
Af 1993matias, Kh. 17/11-23, 16:02.
Hvis en mindre, nordsjællandsk virksomhed kan få Movia til at lave en ny busrute (med lidt økonomisk hjælp), så kan Novo helt sikkert godt være behjælpelig med at genåbne en ny bane. Hvis de altså har viljen til det!
https://www.berlingske.dk/samfund/nordsjaellandsk-virksomhed-havde-et-rekrutteringsproblem-saa-gik-den-til

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Kalundborg... Novo
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 17/11-23, 21:01.
Novo-Nordisk har selv et bussystem. Det er sikkert en bedre ide hvis det minimerer den tid medarbejderen skal stå og gå ude i regn og blæst.

https://fyens.dk/erhverv/glem-koekoersel-og-broafgift-novo-soerger-for-han-kommer-paa-arbejde

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Per Holm Dato 17/11-23, 21:01Novo-Nordisk har selv et bussystem. Det er sikkert en bedre ide hvis det minimerer den tid medarbejderen skal stå og gå ude i regn og blæst.

https://fyens.dk/erhverv/glem-koekoersel-og-broafgift-novo-soerger-for-han-kommer-paa-arbejde
Hvorfor skulle NOVO ikke betale for "sin egen" vogn i et tog? Specielt indrettet til mødeaktiviteter og forstærket wi-fi mm? Tilsvarende IKEA mellem Cph og Älmhult? Jeg ved at ideerne har været fremme, men at de er kvalt tidligt, fordi "sådan noget kan man ikke". Så tilsvarende et koncept til en letbane-bivogn med lounge (i udlandet!) til at hænge på "pøblens" sporvogn i myldretiden. Mener et par netværk i DACH-regionen kom ret langt med ideen, inden "toget skal være for alle" igen tog over.

Lasse

P.S: Ovenstående er ud fra en overordnet ide om at lade rejsetid med tog indgå helt eller halvt som arbejdstid - hvilket vil vækste passagertal og give mere fritid. De ideer popper op fra tid til anden

Kalundborg... Novo
Af UTJ. 22/11-23, 10:10.
Seneste redigering: 22/11-23, 10:14 af UTJ
Citat fra: Lasse Toylsbjerg Petersen Dato 22/11-23, 08:28
Citat fra: Per Holm Dato 17/11-23, 21:01Novo-Nordisk har selv et bussystem. Det er sikkert en bedre ide hvis det minimerer den tid medarbejderen skal stå og gå ude i regn og blæst.

https://fyens.dk/erhverv/glem-koekoersel-og-broafgift-novo-soerger-for-han-kommer-paa-arbejde
Hvorfor skulle NOVO ikke betale for "sin egen" vogn i et tog? Specielt indrettet til mødeaktiviteter og forstærket wi-fi mm? Tilsvarende IKEA mellem Cph og Älmhult? Jeg ved at ideerne har været fremme, men at de er kvalt tidligt, fordi "sådan noget kan man ikke". Så tilsvarende et koncept til en letbane-bivogn med lounge (i udlandet!) til at hænge på "pøblens" sporvogn i myldretiden. Mener et par netværk i DACH-regionen kom ret langt med ideen, inden "toget skal være for alle" igen tog over.

Lasse

P.S: Ovenstående er ud fra en overordnet ide om at lade rejsetid med tog indgå helt eller halvt som arbejdstid - hvilket vil vækste passagertal og give mere fritid. De ideer popper op fra tid til anden
Den slags forsøgte man sig med i ASEA/ABB pendeln i Västerås med egen vogn
"1986 började ASEA med en järnvägsvagn för anställda som bodde i Stockholm.  Det fanns arbetsplatser, med telefon, kopplad till en växel via NMT, skrivmaskner och persondatorer, så personalen kunde jobba på tåget.  Fyra värdinnor, turades om att jobba ombord.  1988 målades vagnen om till ABB-pendeln.   Vagnen följde med tåget, mellan Stockholm och Västerås och kopplades bort i Västerås.  Jag vet inte hur länge detta pågick, men bilden är tagen i Västerås 2002.  En del av vagnen var en konferensdel och jag har haft möte med ABB IF ombord till Stockholm,  Jag läste att vagnen senare byggdes om till en vanlig vagn."
Gratis Wegovy undervejs.......

Kalundborg... Novo
Af Jensen123. 22/11-23, 10:24.
Seneste redigering: 22/11-23, 10:26 af Jensen123
Citat fra: Per Holm Dato 17/11-23, 21:01Novo-Nordisk har selv et bussystem. Det er sikkert en bedre ide hvis det minimerer den tid medarbejderen skal stå og gå ude i regn og blæst.

https://fyens.dk/erhverv/glem-koekoersel-og-broafgift-novo-soerger-for-han-kommer-paa-arbejde

Jeg ved ikke om de stadig har det, men i mange år har der været en tilsvarende ordning fra Fuglebakken til Kalundborg.

Iøvrigt havde en af de store biotek nybygger firmaer i Hillerød egen shuttlebus fra Hillerød Station til sitet i Hillerød.

Kalundborg... Novo
Af Mads. 22/11-23, 10:55.
Citat fra: Lasse Toylsbjerg Petersen Dato 22/11-23, 08:28
Citat fra: Per Holm Dato 17/11-23, 21:01Novo-Nordisk har selv et bussystem. Det er sikkert en bedre ide hvis det minimerer den tid medarbejderen skal stå og gå ude i regn og blæst.

https://fyens.dk/erhverv/glem-koekoersel-og-broafgift-novo-soerger-for-han-kommer-paa-arbejde
Hvorfor skulle NOVO ikke betale for "sin egen" vogn i et tog? Specielt indrettet til mødeaktiviteter og forstærket wi-fi mm? Tilsvarende IKEA mellem Cph og Älmhult? Jeg ved at ideerne har været fremme, men at de er kvalt tidligt, fordi "sådan noget kan man ikke". Så tilsvarende et koncept til en letbane-bivogn med lounge (i udlandet!) til at hænge på "pøblens" sporvogn i myldretiden. Mener et par netværk i DACH-regionen kom ret langt med ideen, inden "toget skal være for alle" igen tog over.

Lasse

P.S: Ovenstående er ud fra en overordnet ide om at lade rejsetid med tog indgå helt eller halvt som arbejdstid - hvilket vil vækste passagertal og give mere fritid. De ideer popper op fra tid til anden

Andre firmaer sørger for "turistbusser" med medarbejdere til og fra Kalundborg, så medarbejderne ikke selv skal stå for transporten. Så kan de, f.eks. arbejde undervejs.

Kalundborg... Novo
Af Svend. 22/11-23, 14:51.
Seneste redigering: 22/11-23, 14:56 af Svend
Citat fra: Mads Dato 22/11-23, 10:55
Citat fra: Lasse Toylsbjerg Petersen Dato 22/11-23, 08:28
Citat fra: Per Holm Dato 17/11-23, 21:01Novo-Nordisk har selv et bussystem. Det er sikkert en bedre ide hvis det minimerer den tid medarbejderen skal stå og gå ude i regn og blæst.

https://fyens.dk/erhverv/glem-koekoersel-og-broafgift-novo-soerger-for-han-kommer-paa-arbejde
Hvorfor skulle NOVO ikke betale for "sin egen" vogn i et tog? Specielt indrettet til mødeaktiviteter og forstærket wi-fi mm? Tilsvarende IKEA mellem Cph og Älmhult? Jeg ved at ideerne har været fremme, men at de er kvalt tidligt, fordi "sådan noget kan man ikke". Så tilsvarende et koncept til en letbane-bivogn med lounge (i udlandet!) til at hænge på "pøblens" sporvogn i myldretiden. Mener et par netværk i DACH-regionen kom ret langt med ideen, inden "toget skal være for alle" igen tog over.

Lasse

P.S: Ovenstående er ud fra en overordnet ide om at lade rejsetid med tog indgå helt eller halvt som arbejdstid - hvilket vil vækste passagertal og give mere fritid. De ideer popper op fra tid til anden

Andre firmaer sørger for "turistbusser" med medarbejdere til og fra Kalundborg, så medarbejderne ikke selv skal stå for transporten. Så kan de, f.eks. arbejde undervejs.

I 60´erne - 70´erne arbejdede der 3.500 personer på Carmen Curlers i Kalundborg (lidt flere end de statister vi ser i DRs fiktionsserie om søndagen).
Sidst i 60´er kørte jeg en del frem og tilbage med tog mellem Slagelse og Kalundborg og det var ikke medarbejdere på vej til eller fra Carmen Curlers i Kalundborg, man så som passagerer. Det skyldtes nok, at de der ikke var selvbefordrende, blev kørt i i lejede busser direkte til og fra fabrikken. På samme måde som NOVO gør det i dag. 

https://www.kalundborgbib.dk/temaer/carmen-curlers

Gå op Sider: 1 [2] 3 4

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak