Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Bomme står åben, når toget kører forbi
Der har været en del problemer på strækningen, siden der kom eldrift på strækningen. Og det er specielt gået ud over overkørslerne, men også den gamle linjeblok imellem Næstved og Holme-Olstrup og nogle andre steder... Det ligner at ellokomotiverne sender støjstrømme, som udstyret i sporet ikke er blevet skærmet godt nok af. Og nogle gange ved de ikke hvorfor, at det de gør for at undgå det, ikke virker... På den omtale overkørsel ligger ved en neutralsektion og der er en mistanke, at det spiller en rolle.

Bomme står åben, når toget kører forbi
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 20/11-23, 18:20.
Det lyder som om det var en tvivlsom idé at immunisere Næstved (i stedet for at ombygge den til ERTMS).

Mon problemet også vil være til stede på en immuniseret Holbæk?

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Per Holm Dato 20/11-23, 18:20Det lyder som om det var en tvivlsom idé at immunisere Næstved (i stedet for at ombygge den til ERTMS).

Mon problemet også vil være til stede på en immuniseret Holbæk?

Er strækningen mellem Næstved og Køge ikke overgået til ERTMS eller har jeg misforstået noget?

Citat fra: madseckert Dato 20/11-23, 18:31
Citat fra: Per Holm Dato 20/11-23, 18:20Det lyder som om det var en tvivlsom idé at immunisere Næstved (i stedet for at ombygge den til ERTMS).

Mon problemet også vil være til stede på en immuniseret Holbæk?

Er strækningen mellem Næstved og Køge ikke overgået til ERTMS eller har jeg misforstået noget?
Ikke Næstved st., den kommer først i 2029, måske.

Bomme står åben, når toget kører forbi
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 20/11-23, 18:42.
Citat fra: madseckert Dato 20/11-23, 18:31Er strækningen mellem Næstved og Køge ikke overgået til ERTMS eller har jeg misforstået noget?


Både og.

Kj - Ol er overgået, Næn - Næ er ikke.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Per Holm Dato 20/11-23, 18:42
Citat fra: madseckert Dato 20/11-23, 18:31Er strækningen mellem Næstved og Køge ikke overgået til ERTMS eller har jeg misforstået noget?


Både og.

Kj - Ol er overgået, Næn - Næ er ikke.

Tak for svaret. Så ligger den fejlramte overkørsel så vidt jeg kan se på strækningen med ERTMS. Jeg kunne se i den seneste statusrapport fra Signalprogrammet (oktober) at der blev/bliver rullet en opdatering ud med fejlrettelser på alle ERTMS-strækningerne i øst i slutningen af oktober. Måske er det her én af fejlene den skal fikse?

Citat fra: madseckert Dato 20/11-23, 21:47
Citat fra: Per Holm Dato 20/11-23, 18:42
Citat fra: madseckert Dato 20/11-23, 18:31Er strækningen mellem Næstved og Køge ikke overgået til ERTMS eller har jeg misforstået noget?


Både og.

Kj - Ol er overgået, Næn - Næ er ikke.

Tak for svaret. Så ligger den fejlramte overkørsel så vidt jeg kan se på strækningen med ERTMS. Jeg kunne se i den seneste statusrapport fra Signalprogrammet (oktober) at der blev/bliver rullet en opdatering ud med fejlrettelser på alle ERTMS-strækningerne i øst i slutningen af oktober. Måske er det her én af fejlene den skal fikse?
Problemer med overkørsel kan ikke løses med en rettelse af ERTMS. Det er selve anlæg, som styre overkørslen, som har et problem, som mere ligner er et problem hvordan hardware bliver skærmet af.

Men det har ikke løst alle problemer. Fx fredag blev mit tog til København stoppet ved Køge Nord ved det punkt, hvor der skiftes Radio blok center. Og der var også et tog som hold efter systemgrænsen i Hvidvore... Så alle problemer er ikke overstået.

Til gengæld er det efterhånden sjældent, der er fejl på overkørslen i Havdrup, der pænt sagt har haft flere fejl med ERTMS, end i hele overkørslens øvrige levetid.

Her har jeg sågar oplevet bommene stå i 45 grader og så passerende tog med fuld hastighed. Man er dog gået tilbage til den af ERTMS introducerede hurtige nedlukning, så hvis man er 3-5 meter ude i overkørslen som gående, kan man ikke nå over, før man lukkes inde. Det er et velkendt problem, og så må man jo enten vende om, gå under bommene, eller stille sig tæt op af dem og vinke til Lkf.
Det har været galt i mindst 1,5 år, og er tilsat lidt ekstra krydderi i form af "pyramidetoppene", der sikrer, at man ikke kan komme udenom bommene, når de er nede.
Iøvrigt kan man se og høre den hurtige nedlukning (tæt på frit fald) af bommene, der allerede har lavet fine huller i vejen.
Men nu går de i al fald ned.
Lasse

Det ser da også ud til at være en helt anden leverandør af overkørsler end i Vest, hvor vi har fået Pintsch Bamag anlæg. De lange Pintsch bomme har heller ikke den støttefod der banker ned i asfalten, men de bliver holdt oppe af en wire.

Anders

Citat fra: andersj Dato 21/11-23, 19:20Det ser da også ud til at være en helt anden leverandør af overkørsler end i Vest, hvor vi har fået Pintsch Bamag anlæg. De lange Pintsch bomme har heller ikke den støttefod der banker ned i asfalten, men de bliver holdt oppe af en wire.

Overkørsel 51 i Silkeborg har nogle "støttepinde" eller hvad man nu kalder det, som går ned i asfalten, det er nogle ret lange bomme, i den overkørsel.

Citat fra: frederikhk Dato 21/11-23, 21:15
Citat fra: andersj Dato 21/11-23, 19:20Det ser da også ud til at være en helt anden leverandør af overkørsler end i Vest, hvor vi har fået Pintsch Bamag anlæg. De lange Pintsch bomme har heller ikke den støttefod der banker ned i asfalten, men de bliver holdt oppe af en wire.

Overkørsel 51 i Silkeborg har nogle "støttepinde" eller hvad man nu kalder det, som går ned i asfalten, det er nogle ret lange bomme, i den overkørsel.

Det har du ret i, de var bare placeret et andet sted end jeg lige havde regnet med da jeg så et billede derfra.

Anders

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak