Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Batteritog til Nærumbanen droppet - i denne omgang.
Gå ned Sider: 1 2 [3] 4
Endnu en tråd kapret...

Citat fra: frederikhk Dato  1/12-23, 13:47Endnu en tråd kapret...
Problemet er det software, som bruges til dette forum, ikke håndtere tråde specielt godt. Fx er det svært at ændre emnefeltet. Men det har jeg gjort i dette svar....

CitatProblemet er det software, som bruges til dette forum, ikke håndtere tråde specielt godt. Fx er det svært at ændre emnefeltet. Men det har jeg gjort i dette svar....
Aha - sådan gør man.

Citat fra: frederikhk Dato  1/12-23, 13:47Endnu en tråd kapret...
Eller også var emnet udtømt og snakken glider helt naturligt videre på et andet emne det lægger sig op ad?
Det er sådan samtaler fungerer i det virkelige liv ;D

Citat fra: KKLD Dato  2/12-23, 12:39..... og snakken glider helt naturligt videre på et andet emne det lægger sig op ad?

Den lader vi lige stå et øjeblik .....

Citat fra: Niels Munch Dato  2/12-23, 12:49
Citat fra: KKLD Dato  2/12-23, 12:39..... og snakken glider helt naturligt videre på et andet emne det lægger sig op ad?

Den lader vi lige stå et øjeblik .....

Nej, det har vi ikke tid til. Vi skal have boret en tunnel.

Hvis man dropper batteritog grundet manglede udvalg, og eltog med køreledning ikke er muligt af fredningshensyn.

Kunne det være en mulighed med strømskinne som ved metroen?
Så kan el-togene vel strømforsynes fra S-banen, nu da S-banen også kører med lav spænding.

Citat fra: william skov Dato  2/12-23, 22:11Hvis man dropper batteritog grundet manglede udvalg, og eltog med køreledning ikke er muligt af fredningshensyn.

Kunne det være en mulighed med strømskinne som ved metroen?
Så kan el-togene vel strømforsynes fra S-banen, nu da S-banen også kører med lav spænding.
Da man på S-banen kører med lav spænding, er spændingstabet i køreledningerne så højt at der skal være omformerstationer med forholdsvis kort mellemrum.

Jeg er ikke sikker på at Jægersborg Omformerstation ville kunne trække helt op til Nærum - udover at den jo nok er dimensioneret til det trafikale niveau på S-banen

Mvh
Lars

Batteritog til Nærumbanen droppet - i denne omgang.
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 2/12-23, 23:27.
Citat fra: william skov Dato  2/12-23, 22:11... strømskinne som ved metroen?


Ingen af metrolinjerne M1 og M2 har som Nærumbanen niveauoverkørsler med veje. Afskærmninger som langs M1 og M2 vil næppe være forenelige med fredningerne.

Mon ikke Lokaltog må "bide til bolle" og enten ændre perronhøjder således at gænse batteritog kan købes til at køre på banen eller konstatere at strækningen ikke kan togbetjenes og derfor indstille driften.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Per Holm Dato  2/12-23, 23:27Mon ikke Lokaltog må "bide til bolle" og enten ændre perronhøjder således at gænse batteritog kan købes til at køre på banen eller konstatere at strækningen ikke kan togbetjenes og derfor indstille driften.

En levetidsforlængelse af Regiosprinterne kunne være relevant, indtil nye batteriteknologier som Solidstate er modnet. Solidstate kunne bla medføre lavere akseltryk og hurtigere opladning ved de korte vendetider, Nærumbanen har ved ophold på Nærum og Jægersborg

Med højt gulv og britisk (snævert) profil duer den umiddelbart ikke.

Mon ikke sandheden er, at man bare prøver at skubbe investeringen så længe man kan?
Så længe der er vilje er der vej.

Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Citat fra: mss Dato 11/12-23, 11:50Mon ikke sandheden er, at man bare prøver at skubbe investeringen så længe man kan?

Idet jeg (heller ikke) kender sandheden, vil jeg tro, at man "skubber investeringen", medens man arbejder på at identificere en brugbar og varig løsning, der kan investeres i.

Citat fra: Niels Munch Dato 11/12-23, 12:05
Citat fra: mss Dato 11/12-23, 11:50Mon ikke sandheden er, at man bare prøver at skubbe investeringen så længe man kan?

Idet jeg (heller ikke) kender sandheden, vil jeg tro, at man "skubber investeringen", medens man arbejder på at identificere en brugbar og varig løsning, der kan investeres i.
Imens er der iøvrigt ordret batteri "Tram-trains" med 56 km rækkevidde og opladning på maks 10 minutter....

/Lasse

Citat fra: Lasse Toylsbjerg Petersen Dato 12/12-23, 09:09
Citat fra: Niels Munch Dato 11/12-23, 12:05
Citat fra: mss Dato 11/12-23, 11:50Mon ikke sandheden er, at man bare prøver at skubbe investeringen så længe man kan?

Idet jeg (heller ikke) kender sandheden, vil jeg tro, at man "skubber investeringen", medens man arbejder på at identificere en brugbar og varig løsning, der kan investeres i.
Imens er der iøvrigt ordret batteri "Tram-trains" med 56 km rækkevidde og opladning på maks 10 minutter....

/Lasse

Spændende.

Hvor meget mere kan/må du fortælle?

Eskild

Gå op Sider: 1 2 [3] 4

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak